Aviseringar
Rensa alla

Varför känner jag mig såhär?


Ämnesstartare

Jag mår riktigt uselt idag.. känns bara som om jag vill ta livet av mig och jag vet inte till vilken anledning...

Det var jag, min mamma, min bror och en kompis till mig som skulle åka på min farbrors 32-års fest. Alla spred ut sig och jag och min kompis satte oss i en soffa och satt där ett tag tills fler från Jönköping kom och då blev det lite mer fart. Bara det att det bara skulle vara 1/4 del där då, men idag (lördag) skulle de vara ca 40 pers.
Men i alla fall så pratade jag och min kompis med en av dom från Jönköping som vi tidigare snackat med på msn och då skulle vi få våran öl.
Efter ett tag närmade det sig att jag, mamma och min kompis skulle bli hemskjutsad. Jag skickade ett sms till min pojkvän, minns dock inte vad jag skrev, sen frågade han mig "Vad gillar du för ställningar?". Jag svarade och sen frågade jag han "du då?", men så fick jag svaret "Dig ;)"... jag blev lite fundersam och frågade honom om han var full och han svarade "Nää (A) ja kanske lite". Jag förklarade att jag har lite fobi för att ha kontakt med dom fulla när jag själv är nykter. Jag vet inte varför, men det är bara så.
Efter det verkade det som om han var arg på mig så vi hördes inte av den natten mera.
Idag (lördag) var det meningen att jag och min kompis skulle på samma fest igen, för den skulle hålla på hela helgen, men jag fick bara ångest. Jag ville inte dit av flera anledningar. Det första var för det jag skrev till min pojkvän, men han hade tidigare skrivit på morgonen att han inte var arg på mig, men sen skulle en bekant till mig komma till festen. Alltså, en väldigt bekant.. en kille jag tidigare legat med på fyllan i Jönköping. Jag vet inte vad det är, men jag vill inte träffa honom. Jag började få känslor för honom, men när jag pratade med honom på msn, förklarade han att han inte kände samma sak för mig nu, som han gjorde då. Han hade träffat andra...
Så jag är väl mest rädd att jag ska bli svartsjuk när han håller på med andra eller något. Eller att det ska börja om igen, att han flörtar med mig och sen hamnar vi i samma säng. Jag vet inte riktigt vad det är.
Tidigt på morgonen idag så kom min bror för att hämta upp mamma så hon kunde komma och hämta våran bil som stod kvar där på festen. Jag hade chansen att följa med för min kompis ville ju så gärna åka på festen idag med, men som sagt, så fick jag ångest och nu får jag ännu mer ångest för att jag gjort min bästa vän besviken...

Vad ska jag göra? Känns bara som om jag vill ta livet av mig och jag har ingen aning om varför!


   
Citera
Ämnesstartare

gör ingenting. sitt hemma och ät chips [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag känner bara för att gråta ihjäl mig! Jag mår skitdåligt över allt sammanfattat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han var väl lite full bara, han orkade väl inte prata dagen efter. Ring honom bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå, du menar att du egentligen inte är kär i din pojkvän? Då du verkar tro att du ska vara otrogen?

Men som sagt; ät chips och se en disneyfilm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Han var väl lite full bara, han orkade väl inte prata dagen efter. Ring honom bara.

Nej, han skrev faktiskt idag till mig att han inte var arg, men ändå får jag ångest för det jag skrev..

Harpya:

Vadå, du menar att du egentligen inte är kär i din pojkvän? Då du verkar tro att du ska vara otrogen?

Men som sagt; ät chips och se en disneyfilm.

Jo, jag är kär i min pojkvän, men jag tänker på den tiden då jag festade i Jönköping med den här personen som skulle komma till festen idag.. jag blir lätt svartsjuk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata med telefonen, rimma på namn i gula sidorna, köp onödiga saker på ebay, lyssna på bob dylan.

stå och stirra på femton främlingar
en tidig morgon
ring dem och be om deras tredje nummer
skriv
JAG KLARAR MIG SJÄLV
på en vägg och be om hjälp från passerande människor


   
SvaraCitera

Jag tror att folk skulle må mkt bättre utan mobiltelefoner, då blir man oftare tvingad till att faktiskt prata med den personen. Och det är oftast 1000ggr bättre än att messa. Då kan man också prata ut om saker lättare och utan missförstånd


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Vad ska jag göra? Känns bara som om jag vill ta livet av mig och jag har ingen aning om varför!

enhimmelskdrog:

gör ingenting. sitt hemma och ät chips [smile]

[wink]

Alltså, förlåt, jag förstod inte så mycket av texten ([cute]), men jag känner igen det där att man får ångest av att inte leva upp till någons förväntningar. Då tycker i alla fall jag att det är skönt att stanna hemma, tycka synd om sig själv och äta chips. Eller nåt annat gott. Och se film [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

o, jag är kär i min pojkvän, men jag tänker på den tiden då jag festade i Jönköping med den här personen som skulle komma till festen idag.. jag blir lätt svartsjuk...

Men det är väl lika bra att du inte åkte då. Din vän borde väl förstå en sådan sak, om hon känner dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

Nej, han skrev faktiskt idag till mig att han inte var arg, men ändå får jag ångest för det jag skrev..

Vad var det du skrev?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken konstig person du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Alltså, förlåt, jag förstod inte så mycket av texten (), men jag känner igen det där att man får ångest av att inte leva upp till någons förväntningar. Då tycker i alla fall jag att det är skönt att stanna hemma, tycka synd om sig själv och äta chips. Eller nåt annat gott. Och se film

Ja, jag ska ändå se på bio, så jag ska försöka tänka på annat. Tack 🙂

Harpya:

Men det är väl lika bra att du inte åkte då. Din vän borde väl förstå en sådan sak, om hon känner dig.

Nej, missförstå inte, jag var inte på festen för att bli otrogen eller något, bara för att jag ville dricka.. och det var ju ändå min farbrors fest 🙂

Kocken var packad, köttet brann.. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad heter dessa människor som kommer ifrån Jönköping


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad var det du skrev?

"Oj, förlåt älskling. Jag somnade. Jag är inte arg på dig <3"

:/


   
SvaraCitera