Aviseringar
Rensa alla

Varför kalla oss svenssons?


Käften Svensson.


   
SvaraCitera

looptroop:

Varför är det så fult att säga neger? Dom kallar ju oss svenssons!

Det är väl lite olika laddning i begreppen, tycker du inte?
I vilket fall så gör inte två fel rätt.

Finns en bok som heter "Afrosvensk i det nya Sverige" som bla. tar upp det där med neger: http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/stefan-jonsson-afrosvensk-i-det-nya-sverig...


   
SvaraCitera

"buhu"


   
SvaraCitera

looptroop:

Flera kallar oss svenssons inte alla men flera och vi har inte gjort ett skit!

Alltså, vad trodde du egentligen? Att det bara finns vita rasister? Det intressanta är ju snarare vad som skapar och bygger upp rasism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Alltså, vad trodde du egentligen? Att det bara finns vita rasister? Det intressanta är ju snarare vad som skapar och bygger upp rasism

Ja igentligen men det var ju något från gamla dar som starta hatet melan svarta och vita. Undra vad det var? dom kanske inte lämna till backa en brödrost!


   
SvaraCitera

looptroop:

Ja igentligen men det var ju något från gamla dar som starta hatet melan svarta och vita. Undra vad det var? dom kanske inte lämna till backa en brödrost!

Mm. Jag tror också att det fanns brödrostar när rasismen uppstod. Det är ju en ganska ny fluga lixxx. [crazy]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jag är inte en svensson och därmed...

Fyndigt haha

looptroop:

Varför är det så fult att säga neger? Dom kallar ju oss svenssons!

Är du dum i huvudet


   
SvaraCitera

looptroop:

Ja igentligen men det var ju något från gamla dar som starta hatet melan svarta och vita. Undra vad det var? dom kanske inte lämna till backa en brödrost!

HAHAHAHAHAHA

Låtsas du bara vara dum? Looptroop rockers och promoe skulle skämmas över dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Vad än folk säger, kom ihåg att du är bra, och låt inte nån få dig att tro annorlunda.

tack[blush]


   
SvaraCitera

Yogi:

tack[blush]

Lugnt [wink]


   
SvaraCitera

Hmmm... I mina ögon har ju Svensson mer betydelsen av något man kanske kan kalla en subkultur - inte nödvändigtvis alla från Sverige. "Svensson" är just det väldigt typiskt svenska, tråkiga, radhuslivet. "Svensson" ligger närmare "fjortis" eller "borgarbracka" i användningssätt än det ligger nära "neger". "Neger" refererar ju däremot bara till hudfärg.

Då ser jag "svenne" som närmare neger. That said vet jag inte många som inofficiellt inte accepterar att folk säger "neger". Visst, det används inte i tidningarna, men det gör inte "svenne" heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Låtsas du bara vara dum? Looptroop rockers och promoe skulle skämmas över dig.

Skulle han nog göra! Jag skämta ju bara! Det var väl typ för att vi tyckte vi kunnde köra med dom för att dom inte hade lika bra vapen som vi "vita" så vi hade dom som slavar. Så tyckte vi väl inte att vi var mer värda för att dom var slavar. Är det så skulle tänka mig det?


   
SvaraCitera

för att man får kritisera majoriteten


   
SvaraCitera

looptroop:

Varför är det så fult att säga neger? Dom kallar ju oss svenssons! Det här inte fasciskt på något sätt men dom kallar ju oss det . Sen är flera själva fasciter på ett sätt vissa rånar tex. bara svenskar!

du ser ut som en turkisk gangster. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

har ju Svensson mer betydelsen av något man kanske kan kalla en subkultur - inte nödvändigtvis alla från Sverige. "Svensson" är just det väldigt typiskt svenska, tråkiga, radhuslivet. "Svensson" ligger närmare "fjortis" eller "borgarbracka" i användningssätt än det ligger

Ä skit i den här tråden den blev så jävla rasistisk! Jag är ju fan komunist inte razze!


   
SvaraCitera