Aviseringar
Rensa alla

Varför kan inte islamofober skilja på kritik och Islamofobi?


Ämnesstartare

kritik och islamofobi tar inte ut varandra

Islamofobi eller islamfientlighet är ett begrepp inom sociologi, politik och kriminalstatistik som åsyftar rädsla, hat, rasism (se exempelvis kulturrasism) eller fördomar riktade mot muslimer och islam

Kritik är en (såväl positiv som negativ) bedömning eller kommentar av en eller flera personers egenskaper, prestationer eller handlingar.

Man får kritisera islam och alla andra religioner, varför har islamofober så svårt att skilja på detta?


   
Citera
Kudhos

Det är lättare att dra rasistkortet än ta kritik


   
SvaraCitera

Kan du inte komma med några exempel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Det är lättare att dra rasistkortet än ta kritik

islamofobi har ingenting med etnicitet att göra grabben Tumme upp Du verkar för övrigt inte läst vad jag skrivit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi går till plattan och bränner Sverigeflaggan 

Kudhos: Det är lättare att dra rasistkortet än ta kritik

Polisen kommer dra rasistkortet än att ta kritik Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*sd troll*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att muslimer inte tål att människor inte har samma relition som de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Kan du inte komma med några exempel?

Asså oo, din idioti lyckas verkligen att provocera mig. 


   
SvaraCitera

Björnen :

Asså oo, din idioti lyckas verkligen att provocera mig. 

Det var inte tanken. Men du verkar ha blivit provocerad eftersom du går till personangrepp. Det glädjer mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon mer än jag som tycker att trådstarten är en aning luddigt formulerad? 

Handlar det om att legal kritik mot islam faktiskt framförs (vilket gör tesen om islam som okränkbar felaktig), eller handlar det om att islamofober har svårt att skilja på saklig och osaklig kritik mot islam vilket gör att deras kritik övergår istället i"islamofobi"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Någon mer än jag som tycker att trådstarten är en aning luddigt formulerad? 

Handlar det om att legal kritik mot islam faktiskt framförs (vilket gör tesen om islam som okränkbar felaktig), eller handlar det om att islamofober har svårt att skilja på saklig och osaklig kritik mot islam vilket gör att deras kritik övergår istället i"islamofobi"?

Speciellt om man använder sig av vokabulär som luddigt, är du 60 år eller? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

speciellt om man använder sig av vokabulär som luddigt. vad är det för meningsuppbyggnad...

men av vad som skrivits att döma verkar ts inte direkt sugen på att diskutera något utan vill bara tjafsa med tanke på att samtliga kommentarer till folk varit syrliga.

känn dig mäktig bakom en dator osv. nu går jag och lägger mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
speciellt om man använder sig av vokabulär som luddigt. vad är det för meningsuppbyggnad...

men av vad som skrivits att döma verkar ts inte direkt sugen på att diskutera något utan vill bara tjafsa med tanke på att samtliga kommentarer till folk varit syrliga.

Joo när jag orkar, men du skriver som om du skulle heta Sven och vara 80 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: känn dig mäktig bakom en dator osv. nu går jag och lägger mig.

Okej, vänta, ska ba skriva ner detta i min OBS GLÖM INTE SUPER VIKTIGT bok. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar Islam, Hinduism, Judendom, Kristendom och Scientologi etc så jag är islamofob och antisemit då eller? xD


   
SvaraCitera