Aviseringar
Rensa alla

Varför kan man inte panta mjölkpaket?


Ämnesstartare

FreeWay89:

Njae knappast asså. Om man var typ 8 år så kunde man la panta ihop sin veckopeng men vafan. Du får la pengar av dina föräldrar eller studiebidrag nu liksom...

ja det får jag, men jag tycker det är bra när det är slutet av månaden och man är pank och kan gå och panta och få 100 kr kanske

FreeWay89:

Tro mig, ta en titt på alla delarna av youtubelänken så förstår du vad jag menar.

ah oki får göra det


   
SvaraCitera
Åtta

m3lis:

få 100 kr kanske

[tard] Du måste vara en supersamlare. Jag och Mimmi samlade ihop all pant för typ ett halvår. Det blev 70 spänn.


   
SvaraCitera

m3lis:

ja det får jag, men jag tycker det är bra när det är slutet av månaden och man är pank och kan gå och panta och få 100 kr kanske

100 kr?! Antingen är dina föräldrar alkoholister eller så dricker någon väldigt mycket cola.

m3lis:

ah oki får göra det

Tycker jag [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du måste vara en supersamlare. Jag och Mimmi samlade ihop all pant för typ ett halvår. Det blev 70 spänn.

FreeWay89:

100 kr?! Antingen är dina föräldrar alkoholister eller så dricker någon väldigt mycket cola.

öum nej, det är mest flaskor osv och bubbelvatten osv.. sen bor vi fyra stycken också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

få 100 kr kanske

Amatör.. vet en som går och samlar pantburkar/flaskor här i området. Han pantar för runt 400kr per dag i min butik.

Han har visserligen något fel i huvudet och bor hemma. Men ändå.. tänk hur mycket pengar han har på sitt konto efter att ha hållt på så i 15 år :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Jobbigt att betala 1kr till
2. Jobbigt att åka till affären för att få tillbaka den kronan
3. [no-no]
4. [tard]
5. [love][love]


   
SvaraCitera

Jag brukar lägga min pant på ett speciellt ställe i soprummet, så kommer det några libaneser och hämtar dem under dagen. De är så duktiga och hämtar all panten i sopsäckar och diken. Vad vore vi utan dem?[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte kartong mindre miljöfarligt än plast?
eller överanalyserar jag?


   
SvaraCitera
Åtta

Chryseus:

tänk hur mycket pengar han har på sitt konto efter att ha hållt på så i 15 år :S

Typ hälften så mycket som en heltidsarbetande person samlar ihop under samma tid. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Typ hälften så mycket som en heltidsarbetande person samlar ihop under samma tid. [wink]

Aaa, fast skillnaden är ju att han bor hemma med sina föräldrar. Får antagligen massa handikappsbidrag och gör troligtvis inte av med sina pengar eftersom detta är det enda han sysslar med.

Där var ju ett liknande original i Gävle (samlade bara pant) som hade 8 miljoner på kontot när han dog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Amatör.. vet en som går och samlar pantburkar/flaskor här i området. Han pantar för runt 400kr per dag i min butik.

HAHHA OJ JÄÄVLAAR!! hur fan gör han för det :s

Chryseus:

Han har visserligen något fel i huvudet och bor hemma. Men ändå.. tänk hur mycket pengar han har på sitt konto efter att ha hållt på så i 15 år :S

är avundsjuk på han 🙁

Floppsen:

1. Jobbigt att betala 1kr till

meeh nej!!

komplicerad:

är inte kartong mindre miljöfarligt än plast?
eller överanalyserar jag?

jo, tror det, kartong är ju papper,plast är ju typ shit + shit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

plast är ju typ shit + shit

Där haru det 🙂
därför man ens pantar - man sparar även mycket energi när man återvinner plast, tror dock inte att det är så med papper/kartong.

har för mig att dt lättare går att återanvända plast men inte kartong... Fast, är inte helt säker. Minns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

har för mig att dt lättare går att återanvända plast men inte kartong... Fast, är inte helt säker. Minns inte.

aha oki jag har ingenaning heller haha


   
SvaraCitera