Aviseringar
Rensa alla

Varför KAOS bokstavligen skapar liv.


Ämnesstartare

Hej, hoppas att ni är intresserade av hur liv startade, hur det håller igång och hur det fungerar UTAN en gud, hänger lite ihop med religions tråden men vetenskaps tråden e mer intressant/intressantare.

AS intressant dokumentär på 6 delar, vilket kanske tar en timma av din tid


   
Citera

bryr mig ej


   
SvaraCitera

du verkar ha behov av att bevisa för någon att du inte tror på Gud.


   
SvaraCitera

Hahah yet another1 ! [bigcheers]
Awesome...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

du verkar ha behov av att bevisa för någon att du inte tror på Gud.

e så in i helvetes van vid att snacka med folk från USA, dom tror alltid på gud så måste lixom säga att gud int finns hela tin...
En vana.
Dessutom förnekar min farsa evolutionen, och det e lite pinsamt så måste säga till alla att gud inte finns..
Han tror nämligen på gud också. Lol...
Moderna grottmänniskor.


   
SvaraCitera

JoElite:

e så in i helvetes van vid att snacka med folk från USA, dom tror alltid på gud så måste lixom säga att gud int finns hela tin...
En vana.

Fråga dig själv varför du har detta behov? Är det för att du måste bevisa för främlingar på internet att Gud inte finns, eller är det för att du måste intala dig själv att du inte tror på Gud? [cute]


   
SvaraCitera

Låter det när ett träd faller i skogen när man inte är där? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

Fråga dig själv varför du har detta behov? Är det för att du måste bevisa för främlingar på internet att Gud inte finns, eller är det för att du måste intala dig själv att du inte tror på Gud? [cute]

ooh, den satt..
Men jag har ett motargument mot den..
Om folk som trodde på att Buzzlightyear fanns på riktigt började flyga in flygplan i höghus, självmords bomba, utrota byar, kriga, sno pengar ifrån fattiga, lura afrikaner att kondomer sprider aids...
hade inte du då försökt övertala så många du kunde att Buzzlightyear inte finns?

Det är en viktig fråga för att alla våra liv hänger på det, det är bara en tidsfråga innan nån som Sarah Pahlin får kontroll och vill bomba landet som har mest DJävulska ateister i sig...
Gissa vilket land det är?
Ja, sverige.


   
SvaraCitera

"OK"


   
SvaraCitera

Fråga laserturken, han vet vad det här med kaos innebär.


   
SvaraCitera

JoElite:

hade inte du då försökt övertala så många du kunde att Buzzlightyear inte finns?

Nej, för det påverkar inte mig på något sätt vad folk väljer att tro på. Du resonerar likt de du hatar. Kristna försöker alltid konvertera folk till sin tro, vilket är ganska äckligt och naivt. Du försöker detsamma.

Om jag verkligen ville övertyga folk något så skulle jag tänka i lite större perspektiv och inte tro att jag kan övertyga folk om något samtidigt som jag dumförklarar dem.

JoElite:

Det är en viktig fråga för att alla våra liv hänger på det

Du ansvarar inte för någon annans liv än ditt eget. Det rör inte dig vad andra tror eller inte tror på, för alla tänker inte som dig. Lycka kan skapas (vetenskapligt bevisat), hur räddar du någons liv genom att försöka ta ifrån dem vad de tror på? Hur är deras liv sämre än ditt för att du är naturvetare och nån annan är jude? Man måste inte ha svar på allt och veta allt för att ha ett bra liv. Man dör inte av att vara kristen heller, så du behöver inte vara någon savior som räddar alla XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

D

Bra syn, håller med dig, hur tycker du vi löser allt våld och all ignorans som religion skapar?
( Dessutom e det kul att argumentera, always )
Ska vi låtsas som att Kristna personer inte bombar abortkliniker för att vi inte vill sjunka till deras nivå?

Ska vi vara som hjälten som har läget att döda brottslingen men säger, NEJ, jag tänker inte sjunka till din nivå, vänder sig om, och blir anfallen av brottslingen och blir tvingad att döda honom..
Fan dom gör så på alla filmer, så oOrginellt.

Så vad säger du?


   
SvaraCitera

Ett samhälle baserat på vetenskapliga och logiska akter är bättre än ett samhälle som är baserat på religiösa akter.


   
SvaraCitera

JoElite:

Bra syn, håller med dig, hur tycker du vi löser allt våld och all ignorans som religion skapar?

genom att konvertera folk på ungdomar.se höhö [tired] nejmen kör din grej för fasiken..

vad jag säger dock, är att jag mår dåligt av att sätta dig på plats. du är antagligen yngre (ta det INTE som en elak kommentar) och då ska jag föregå som gott exempel osv.. och av nån anledning har jag dåligt samvete nu -.- så jag får be om ursäkt om du känt dig nedklankad av nåt jag skrivit [blush]

är inte sarkastisk ..puss o gosekram för jag är en lite för snäll mänska [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

och av nån anledning har jag dåligt samvete nu -.

haha, har 3 stora syskon, dom har satt ner mig hela mitt liv, tat lugnt, man ska sätta folk på plats om dom springer för mycket, respekterar att du gör det, du e till
och med på min vän lista xD.

Världen hade vart bättre om vi kunde sätta varann på plats mer.

Så tack för det 😀


   
SvaraCitera