Aviseringar
Rensa alla

Varför kommunsim är bäst!


Ämnesstartare

internet:

det finns ingen logik vid att sätta pengar som ett mål att sträva efter.

det är ju precis det man gör i detta liberala samhälle vi lever i idag, frmagång är like med pengar och makt, inte vad man gör för eftervärlden. det man behöver göra för att skapa ett hållbart samhälle är att få undan pengar som en faktor. det kan endast göras genom en nationell uppfostringsplan och stark propaganda, alternativt att jämna ut penganivån så att massorna strävar efter något annat för att nå framgång.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Förmodligen för att det är för svårt att stava till. [smile]

meningen var att få lite uppmärksamhet, alla gillar att tracka på någon imbecill som pratar om saker den inte förstår, därmed det barnlisga upplägget.


   
SvaraCitera

Ett äkta kommunistiskt samhälle kanske skulle fungera. Dock ska ett sådant växa fram naturligt och inte tvingas fram. Tror du mig inte så läs om Sovjetunionen. Tror du mig fortfarande inte så läs Marx.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Dock ska ett sådant växa fram naturligt och inte tvingas fram.

jag är inte för proletärdiktatur, nej. snarare att fokus tas bort från pengar. ett kommunistiskt samhälle kan inte växa fram m den kapitalistiska kedjan inte bryts.


   
SvaraCitera

havsanemon:

det är ju precis det man gör i detta liberala samhälle vi lever i idag

Vi lever inte i ett liberalt samhälle, snarare en övervakningsstat med blandekonomi.

Jag tror att en nationell uppfostringsplan och stark propagande är ungefär lika bra som frisyren den stackars killen på din bild har, och att jämna ut penganivån ser jag inget fel med - egentligen, men jag anser ändå att det är fel väg att gå, för tvång är inte riktigt min kopp te.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Det finns ingen logik med kommunism.

Det är därför kommunism inte fungerar i praktiken, och det är därför bara ologiska fanatiker förespråkar det.

Folk vill vara fria mer än de vill ha fast arbete. För frihet innebär att ha möjlighet att få så mycket pengar och makt som man behagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Folk vill vara fria mer än de vill ha fast arbete. För frihet innebär att ha möjlighet att få så mycket pengar och makt som man behagar.

nja, i vårt samhälle IDAG är det så. det behöver inte vara det...


   
SvaraCitera

havsanemon:

jag är inte för proletärdiktatur, nej. snarare att fokus tas bort från pengar. ett kommunistiskt samhälle kan inte växa fram m den kapitalistiska kedjan inte bryts.

Men det måste i så fall ske succesivt. Det går inte att vakna en morgon och bestämma sig för att införa kommunism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: det behöver inte ske med tvång (ta allas pengar och sprida det jämnt), man kan göra så genom en stark fackrörelse och planerade skatter.


   
SvaraCitera

havsanemon:

kommunsim

Ja altså, den där felstavningen kan säga mer än vad du tror[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Men det måste i så fall ske succesivt. Det går inte att vakna en morgon och bestämma sig för att införa kommunism.

succesivt och succesivt... oavsett hur man ser på det är det ändå en revolution (inte statskupp) mot vårt samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

havsanemon:

kommun sim

Är det något man sysslar med på badhuset? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isteche:

altså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Är det något man sysslar med på badhuset? [rolleyes]

klart, det är sådana gemensamma simlektioner kommunen håller i...


   
SvaraCitera

Orättvisa kan aldrig bekämpas. kommunism är fail!


   
SvaraCitera

havsanemon:

internet: det behöver inte ske med tvång (ta allas pengar och sprida det jämnt), man kan göra så genom en stark fackrörelse och planerade skatter.

skatt är väl tvång, eller hur menar du?
jag gillar skatt. jag gillar kommunala och statligt ägda företag, men i min utopi är allt frivilligt.


   
SvaraCitera