Aviseringar
Rensa alla

Varför kvinnor får lägre lön.


Ämnesstartare

Tickstart:
de finns kvinnor som tjänar mycke mer än vissa män så, diskussion över!Rodnar

Nej det finns inte. Alla kända, alla med hög lön, alla chefer och alla med proffs jobb är män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Nej det finns inte. Alla kända, alla med hög lön, alla chefer och alla med proffs jobb är män.

Näe! Ja e man, och jag vet att de finns kvinnor som tjänat mer än jag. Har hört osv. Har ja blivit jugen för menar du 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Näe! Ja e man, och jag vet att de finns kvinnor som tjänat mer än jag. Har hört osv. Har ja blivit jugen för menar du 🙁

Du hittar väl bara på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är mäktigt bitter på just den här frågan. Jag jobbar för ett företag där kvinnor inte alls har mindre betalt. 

På min avdelning har vi under min tid här haft fem tjejer som jobbat här. Tre av dom är fortfarande kvar och dom andra två har gått vidare till andra jobb av olika anledningar. Dom två var tyvärr dom enda två som varit problemfria och som gjort sig förtjänta av att ha samma lön. För att ska man ha samma lön så ska man kunna göra samma jobb också. Och dom tre som är kvar gör inte samma jobb som killarna gör. En är inte fysiskt kapabel till det, men alla tre spenderar mestadelen av sin arbetstid till att sitta och kackla. Snacka skit. Och nej, det är inte bara jag som tycker så. Men trots detta så görs det ingenting, utan det ska bara daltas. Mitt yrke är mansdominerat och jag börjar förstå varför och tycker mer o mer att det gott kan fortsätta så.

Kvinnor och män ska ha samma lön, men då ska dom fan både vara kapabla till och faktiskt göra samma jobb.Trött

Ahh fan vad skönt det kändes.

Ska jag vara ontopic så... det förekommer väl fortfarande än idag att kvinnor får mindre lön, dock tror jag att den skaran i dagsläget är rätt liten.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: om tre som är kvar gör inte samma jobb som killarna gör. En är inte fysiskt kapabel till det, men alla tre spenderar mestadelen av sin arbetstid till att sitta och kackla. Snacka skit. Och nej, det är inte bara jag som tycker så. Men trots detta så görs det ingenting, utan det ska bara daltas. Mitt yrke är mansdominerat och jag börjar förstå varför och tycker mer o mer att det gott kan fortsätta så.

Kvinnor och män ska ha samma lön, men då ska dom fan både vara kapabla till

vad är ditt jobb? säkert nåt onödigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: vad är ditt jobb? säkert nåt onödigt

Ja, jätte, det är därför det bolag jag jobbar i är ett av världens största inom områdetSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ja, jätte, det är därför det bolag jag jobbar i är ett av världens största inom områdetSover

Hjärta

haha du tror du är ironisk men det är du inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: haha du tror du är ironisk men det är du inte

Om jag säger som såhär då: Mitt jobb är ungefär lika onödigt som du är.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Om jag säger som såhär då: Mitt jobb är ungefär lika onödigt som du är.

Hjärta

jag är jätte-värdefull och bra.det är inte ditt jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: jag är jätte-värdefull och bra.det är inte ditt jobb.

Det är precis det det ärGladFörstår dock att du har svårt att se det, så du är förlåtenGlad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
Varför skulle jag jobba dåligt? Jävla idioter

Varför skulle kvinnor jobba dåligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: Man borde få lön utifrån sina resultat i jobbet

Tänk på kvinnorna, de behöver också lön för bövelen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Tänk på kvinnorna, de behöver också lön för bövelen!

Jag menar inte att dom arbetar dåligt, jag menar att deras löner också behöver ses över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Varför skulle kvinnor jobba dåligt?

bara för männen bestämmer. Men det var egentligen menat som ett skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

bara för männen bestämmer. Men det var egentligen menat som ett skämt.

"Haha"


   
SvaraCitera