Aviseringar
Rensa alla

Varför luktar folk av olika etnicitet olika?


Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Inget jag har tänk på men kan hända att man luktar olika.

Jag tycker att min Mormor o Morfar har en annan lukt än vad min Farmor o Farfar luktar. dock så är min Morfar död Ledsen

Sen är det väl allmänt att man luktar olika, alla människor gör det sen kanske det av någon anledning också kan bidra till att man luktar olika över hela världen som matintag osv.

Bra svar Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: okej. har aldrig känt av något sådant själv.

du umgås väl endast med vita svenskar :S


   
SvaraCitera

Precis som mynona säger, alla luktar olika. Inte just utav etnicitet, utan också som person. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Mhm måste vara biologiska skäl bakom vf olika etnicitet (som är socialt konstruerat) luktar olika enligt dig (/dina kompisar) antar jag

Folk har utvecklats lika efter olika platser man levt 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl en kombination av varierande matvanor och någon biologisk komponent kan jag tänka mig. Vilken kan väl vara svår att grunda ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker somalier luktar något speciellt, typ jasmin ris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan vara så att olika etniciteter har olika dofter. Men därtill tillkommer individuella nyanser också. Är etnicitet ett särskilt talande mätbegrepp?


   
SvaraCitera

rogernw:

Bra svar Glad

Tack! Alltid trevlig att någon supportrar en Cool


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Det kan vara så att olika etniciteter har olika dofter. Men därtill tillkommer individuella nyanser också. Är etnicitet ett särskilt talande mätbegrepp?

Vänstern är emot det på alla sätt och vis, enligt iaf den yttersta vänstern så är alla lika och Alla har olika förutsättningar osv.
Etnicitet betyder folkgrupp och det är ju olika folkgrupper världen över så jag tycker att det är ett helt okej uttryck Glad


   
SvaraCitera

Fkpaw:

det är kanske drf han luktar konstigt då

När han levde Galen Eller vad du sarkastisk?
Han luktade ingenting när han var död och varför trodde du att han luktade? Tror du seriöst att mina morföräldrar luktade/luktar lik? (om du var sarkastisk så glöm raden under den första).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Tack! Alltid trevlig att någon supportrar en Cool

Big support to you Cool


   
SvaraCitera

rogernw:

Big support to you Cool

Danke Schön Mein freund! CoolMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Danke Schön Mein freund! CoolMycket glad

Cool 🙂 Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

även öronvaxet är olika woppwopp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förutsatt att alla äter samma mat och kommer nybastade ut från en bastu så borde alla lukta lika.   Mycket glad


   
SvaraCitera