Aviseringar
Rensa alla

Varför människor tycker om tårta


Ämnesstartare

Vi människor förstör vår uppskattning genom att överanvända saker jämt och ständigt.
Men tårta, det är en av de få ting vi inte överanvänder. Det använder endast en normal människa vid festliga tillfällen. För att fira en Bra händelse.
På så sätt uppskattar vi tårtan mer. Man njuter mer av den. Tårta är gott för att vi inte äter det så ofta.

Sluta överanvänd saker. Variation är en bra sak. Mycket bra.


   
Citera
Ämnesstartare

marsipanrosen är äcklig[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min poäng är, sluta tjocka i er så mycket. Lär er att uppskatta föda. På så sätt håller man både form och uppskattning. Uppskattning gör en lyckligare och man lever längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

marsipanrosen är äcklig[n]

Marsinpantårta är inte gott. Det uppskattar jag inte.
Tårta med mandariner, jordgubbar och banan mellan är gott. Frukttårta dvs. NOMNOMNOM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag dricker alkohol så fort en händelse värd att firas det minsta inträffar (och ibland även när det inte kan motiveras med annat än att jag känner mig rik nog), och jag uppskattar det precis lika mycket nu som när jag började med det. Mer, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Marsinpantårta är inte gott. Det uppskattar jag inte.
Tårta med mandariner, jordgubbar och banan mellan är gott. Frukttårta dvs. NOMNOMNOM.

jag uppskattar inte apelsintårtor, är allergisk mot apelsin.
min moster vet det, hon bjöd ändå alla på apelsintårta.
oh store tårtallvetare,: kan det vara så att det var fråga om mobbing?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemmagjorda tårtor är grejer det. Marsipangegga är asäckligt. Typ gräddtårta med hemplockade jordgubbar och smultron. Med små stearinljus som rinner ner i grädden. Tårtbiten som sparas i kylskåpet som suger åt sig alla frukters juicer. SOM TAR SMAK FRÅN LÖKEN SOM INGEN VIRAT IN I PAPPER!! [mad][mad][mad]

Nä förresten. Gillar nudlar bättre för tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men jag dricker alkohol så fort en händelse värd att firas det minsta inträffar (och ibland även när det inte kan motiveras med annat än att jag känner mig rik nog), och jag uppskattar det precis lika mycket nu som när jag började med det. Mer, kanske.

Det finns en skillnad på alkohol och tårta. Alkohol är mer vanligare än tårta. Hehe.

isola:

jag uppskattar inte apelsintårtor, är allergisk mot apelsin.
min moster vet det, hon bjöd ändå alla på apelsintårta.
oh store tårtallvetare,: kan det vara så att det var fråga om mobbing?

Hon kanske glömde bort det mellan allt tårtbakande. Eller så älskade hon apelsin så pass mycket så hon inte ville avstå från att göra det pga en människosjäl.
Eller så ville hon hämnas för något du gjort mot henne. Du kanske är medveten om det, eller omedveten. Fråga ditt hjärta och du får ett ärligt svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Hemmagjorda tårtor är grejer det.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Du kanske är medveten om det, eller omedveten. Fråga ditt hjärta och du får ett ärligt svar.

nu måste jag fundera..tror att jag svor rätt mycket hemma hos henne när jag var liten, vilket hon inte uppskattade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nu måste jag fundera..tror att jag svor rätt mycket hemma hos henne när jag var liten, vilket hon inte uppskattade.

Då gav hon dig apelsin för att lära dig en läxa. Jag hoppas dock att du inte åt av den. Då kanske du inte kunde andas. Och då kanske du dogde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Det finns en skillnad på alkohol och tårta. Alkohol är mer vanligare än tårta. Hehe.

Jo, men borde jag inte tycka mindre om det i och med regelbunden konsumtion av det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jo, men borde jag inte tycka mindre om det i och med regelbunden konsumtion av det?

Njae, jag tror inte att det handlar om "tycka mindre om"
Dricker du det varenda helg och till middagen så kanske du slutar uppskatta det. I början när man för första gången började dricka alkohol så var det ju ovanligt, men sedan så blir det ju till en vana vilket kan bli tröttsamt i längden. Göra samma sak hela tiden. Människan behöver variation. Men jag antar att det är en smaksak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Människan behöver variation.

Äh, variation är för folk som inte har lärt sig uppskatta uttråkning.


   
SvaraCitera

tårta är så jävla överskattat, jag gillar det så inte. fattar inte vad som skulle vara så speciellt. okej att det säkert är en tradition sen urminnes tider då fett och socker var dyrt och lyxigt men ändå.

grädde är ju äckligt, sylt?! usch alldeles för sött. och sockerkaka är ju åxå vara socker och fett å smakar typ inge gott. och marsipan, eww


   
SvaraCitera