Aviseringar
Rensa alla

Varför måste man älska sig själv innan någon annan kan älska en?


Ämnesstartare

Varför säger alla att man måste älska sig själv innan man någon annan kan älska en själv? Jag vet att jag älskar inte mig själv alls. Jag har svårt att tro att jag kommer fullt älska mig själv någon tid snart :p Men ändå.. går väl framåt.. :p


   
Citera
Ämnesstartare

Älskar mig själv pga ser mig som bäst. Om jag ska kunna älska något måste den vara bättre än mig =) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Älskar mig själv pga ser mig som bäst. Om jag ska kunna älska något måste den vara bättre än mig =) 

what

ont dt gäller ju att kunna ta emot kärleken och det kan man inte göra om man inte anser sig vara värd den


   
SvaraCitera
reben

aha d e asså d som e mitt problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För annars kommer du bli en gråtrunkande liten fjant även när du är i förhållandet alternativt en mes som inte törs säga ifrån. Och det är ett faktum att kvinnor inte vill ha en sådan, och jag förstår dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man har en personlighet som man inte ens kan älska själv, så är det iaf mycket naivt att tro att någon annan kan det. Med det inte sagt att man måste älska sig själv för att det ska vara möjligt för att någon ann ska det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det är en ogrundad klyscha som folk ändå sprider vidare för att det låter bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har aldrig hört det. men troralla älskar sig själva egentligen? men kanske skäms över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: För att det är en ogrundad klyscha som folk ändå sprider vidare för att det låter bra.

finner du ingen sanning i de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: finner du ingen sanning i de?

Man lär behöva älska sig själv, eller åtminstone förstå att man kan älskas, innan man kan acceptera någon annans kärlek.


   
SvaraCitera
mynona

Gillar man sig själv beter man sig som om man är värdefull, och bli därför intressant och tilldragande för andra att älska. 

Men man kan dock ha god självkänsla och självförrtroende utan att älska sig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man behöver inte älska sig själv. Snarare ha överseende med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att du och alla andra innerst inne är en och samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att man inte ens fattar att någon annan kan älska en och ignorerar eventuella signaler pga omöjligt, enligt min erfarenhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att kunna mottaga kärlek. För att kunna känna kärlek och ge till andra.


   
SvaraCitera