Aviseringar
Rensa alla

Varför ökar SD trots skandalerna?


Ämnesstartare

Det är något jag inte förstår mig på. Ifall ett annat parti hade gjort samma hade de förlorat väldigt många röster som Socialdemokraterna gjorde för ett tag sedan, men inte med SD dom ökar rekordhögt. Varför? Tycker folk att rasism är OK eller vadå?


   
Citera
Ämnesstartare

För att man är dum i huvudet om man röstar på dem från första början, så det är väl således logiskt att de inte lämnar sitt parti när de gör saker som matcher dem?
Anledningen till att de ökar är för att mänskligheten blir dummare för var dag som går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I dessa svåra tider rådfrågar vi förstås den store Jan:
htt​p://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article15867653.ab


   
SvaraCitera
sincan

"All publicitet är bra publicitet"
Detta är ju typ deras enda chans att nå media.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att SD verkar vara dem ända som vågar ta upp frågan om invandring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att en stor del av alla människor är vad är det jag letar efter... juste, dumma i huvudet. Vilket man inte får tycka är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

För att SD verkar vara dem ända som vågar ta upp frågan om invandring.

[crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

För att SD verkar vara dem ända som vågar ta upp frågan om invandring.

Och dom är också ett främlingsfientligt parti som ser skillnader mellan invandrare och svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

I dessa svåra tider rådfrågar vi förstås den store Jan:

Och nu vill Jan försöka få oss att glömma att han tidigare har försvarat SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Och dom är också ett främlingsfientligt parti som ser skillnader mellan invandrare och svenskar.

Jag försvarar dem inte över huvudtaget. Jag säger bara varför jag tror att folk röstar på dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kommer samhället att se ut om några år då? Kommer SD att klassa in människor i svenska och invandrargrupper?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

ända

Homer:

ända

Homer:

ända

[crazy]
[crazy]
[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Och nu vill Jan försöka få oss att glömma att han tidigare har försvarat SD.

Försvarat och försvarat han har gått emot "dom är rasister dom skall inte få uttala"-sig tänket och menat att det är oseriöst, karln har aldrig varit sverigedemokrat.


   
SvaraCitera
mynona

Till stor del därför att många - förstås inte alla - av sd:s väljare är proteströstare som röstar på sd som ett sätt att demonstrera att de är missnöjda med de andra partierna och då spelar skandaler inge roll eftersom de egentligen inte röstar på sd som sådant utan bara vill signalera till övriga partier att de är missnöjda med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Till stor del därför att många - förstås inte alla - av sd:s väljare är proteströstare som röstar på sd som ett sätt att demonstrera att de är missnöjda med de andra partierna och då spelar skandaler inge roll eftersom de egentligen inte röstar på sd som sådant utan bara vill signalera till övriga partier att de är missnöjda med dem.

Sant, många jag träffat som varit sverigedemokrater är vanligtvis av åsikten att politiker är skit ungefär och skulle kanske inte rösta annars.


   
SvaraCitera