Aviseringar
Rensa alla

Varför plankar ni?


Ämnesstartare

Coffeshop:

var ska alla tåg/busschaufförer få sin lön ifrån och hur ska dem reparera tågen och bussarna när dem går sönder???[rolleyes]

Menar givetvis att det hade varit skattefinansierat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Menar givetvis att det hade varit skattefinansierat.

men tänk på allt annat som kommer få det ännu jobbigare om typ 30% av skatteintäkterna ska gå till kollektivtrafiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Med undantag för de få gånger då jag åker spårvagn, mest för att det är så himla lätt att planka där. På västtrafiks bussar går det ju knappt att planka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

På västtrafiks bussar går det ju knappt att planka.

pfft, sen när då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att jag inte tänker betala över 30 kr för att åka en enda station!


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Menar givetvis att det hade varit skattefinansierat.

Men gratis och skattefinansierat är ju två helt olika saker. Du bör nog ändra i din undersökning för annars blir den väldigt missvisande i sådana fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

pfft, sen när då?

Det går ju inte direkt att bara gå förbi chauffören utan att stämpla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

Det går ju inte direkt att bara gå förbi chauffören utan att stämpla?

Nähä, då måste jag gjort fel de tresiffrigt antal gångerna jag har gjort så[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Tycker dock att priserna på kollektivtrafik borde sänkas en bra bit istället för att hela tiden höjas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

På västtrafiks bussar går det ju knappt att planka.

jo såhär gör man: ha en såndär plastsak som man har buskort i i handen och håll den över den där man lägger kortet på, gå förbi snabbt och låtsas att du inte märker att den inte låter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Plankar, vill att det ska vara gratis (Du röstade på detta alternativ)

Fast plankar mest bara när jag ska åka korta sträckor och när det inte finns några vakter. Hoppar över spärren helt enkelt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Åker på ungdomskort. Blir billigare än fullt pris och bekvämare än plankning (svårt på buss, som jag åker varje dag).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Nähä, då måste jag gjort fel de tresiffrigt antal gångerna jag har gjort så[sad]

Kan inte med att bara gå förbi, känns som att busschauffören kommer ropa på mig i högtalaren typ. [sad]

ennie:

jo såhär gör man: ha en såndär plastsak som man har buskort i i handen och håll den över den där man lägger kortet på, gå förbi snabbt och låtsas att du inte märker att den inte låter.

Kan kanske funka. Och med de där gamla hundrakorten i papper så var det ju jättelätt att sticka i kortet till hälften så att det inte stämplades något.


   
SvaraCitera

SB From Hell:

Anarkandi: Plankar, vill att det ska vara gratis (Du röstade på detta alternativ)

Hur ska de som jobbar inom kollektivtrafiken överleva då när de inte får någon lön? Kan vi verkligen hitta så många som vill och kan jobba utan ersättning?


   
SvaraCitera