Aviseringar
Rensa alla

Varför putar ni med läpparna, tjejer?.


Ämnesstartare

Varför putar så många tjejer på läpparna på nästan alla bilder på er själva som ni lägger ut på bloggar osv?

Nu menar jag inte pussputande, utan att ni drar upp överläppen som för att låtsas att ni har större läppar. Jag sökte runt på bloggar och skrattade åt en bild där en tjej skrev att hon var stolt över sina fylliga läppar, men det syntes ju tydligt att hon drog upp den och spände nästan alla muskler i ansiktet.

Det ser ju väldigt ansträngt och onaturligt ut. Näsa-till-mun-linjerna blir djupare och musklerna och huden på kindbenen sväller upp, och ofta gör de spända ansiktsmusklerna att det ser ut som att ni kisar med ögonen.

Varför gör ni det? Är det någon blåst kändisbloggare som fyllt sina läppar med nervgiftet botox ni vill försöka likna i tron att ni också kan bli kända bloggare? Eller har ni dåligt självförtroende och tror att grimasen får er att bli "snygga"? Vilket som, det degraderar er bara.

Jag tycker att det är extremt fult och att ni inte vågar vara er själva. Vad ni skriver på bloggarna blir ointressant när ni inte är er själva. Det blir bara pinsamt. Ett annars vackert ansikte blir till en grotesk clown. Det är så synd och kanske ni kommer att skämmas om några år när ni tittar på era gamla bilder.


   
Citera

För det första: Generaliserar much?
För det andra:

Spoony:

större läppar.

Sådär.


   
SvaraCitera

Fick höra från en FD UMare som då gör detta, att hon tyckte det var fint med läppar (detta är ju sant) och att det blev finare om man gjorde så där.

Hon har fel.


   
SvaraCitera

Spoony:

Varför putar så många tjejer

Nachac:

Generaliserar much?

Det är väl inte att generalisera? [rolleyes]

"så många" är väl relativt till hur många bloggar han kollat? Och "så många" behöver fortfarande inte vara någon majoritet sett till det totala antalet, utan bara ett förvånande stort antal för trådskaparen.

För övrigt så vet väl alla att Botox gör en till bloggkändis, precis som extrem solbränna i kombination med sönderblonderat hår, eller att få barn som 13-åring... och de som inte får göra något av dessa secrets for success för sin mamma får dra upp överläppen istället.


   
SvaraCitera

Tobbish:

Det är väl inte att generalisera? [rolleyes]

Det är att generalisera att adressera tråden till "tjejer", som varande en homogen grupp.

Men han kanske bara riktade sig till det gäng han kollat på, i så fall står jag rättad.


   
SvaraCitera
smisk

Jag putar för att jag i hemlighet vill se ut som en anka.

🙁


   
SvaraCitera

Det här är bara destruktivt.


   
SvaraCitera

Det fanns en tid då jag kanske brydde mig men numera känns det som att det finns väsentligare saker att bekymra sig över.


   
SvaraCitera

Enligt mig så putar ni läpparna bara för att visa killarna att ni är nice på att suga kuk :S


   
SvaraCitera

det kan man fråga sig. le istället!


   
SvaraCitera

Barbienele:

Enligt mig så putar ni läpparna bara för att visa killarna att ni är nice på att suga kuk :S

Ja, så måste det ju vara. Här dödades den här tråden!

Skriver alla upp det nu?


   
SvaraCitera

Spoony:

Varför putar så många tjejer på läpparna på nästan alla bilder på er själva som ni lägger ut på bloggar osv?

För att det är sååååå sexy

Image


   
SvaraCitera

Pricken på näsan som småbrudarna brukade kladda på sina bilder är ju nästan värre. Varför i hela friden göra så??
Men ja, överdrivet putande är väl irriterande också.
Men här på um finns ju Tickstart som kan tala om för alla i hur ser ni ut-tråden när de "putankar" sig.


   
SvaraCitera

isola:

hur ser ni ut-tråden när de "putankar" sig.

GHahah länk?

isola:

Pricken på näsan som småbrudarna brukade kladda på sina bilder är

prick på näsan? :S


   
SvaraCitera

putar pga ironisk
och snygg


   
SvaraCitera