Aviseringar
Rensa alla

Varför "troll"-anklagelser mot folk ni inte känner igen ?


Ämnesstartare

Haha asså jag minns nu varför jag gick ur UM från början. Så fort man nyreggar sig måste man hävda sig på något sätt för att ej få trollanklagelser.
Blir arg [mad]

Jag är inte ny här, har haft andra nick förut som jag vill hålla för mig själv - men varför är ni så otrevliga mot de användare som faktiskt är nya ? [zzz]

Seriösa & oseriösa kommentarer välkomnas, i guezz [zzz]


   
Citera

Tycker ej att folk ska regga av sig.


   
SvaraCitera
Exner

sluta avragea


   
SvaraCitera

Tycker ej att folk ska vara mesiga och inte säga vem de varit innan om de ska skapa sådana här trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjo det kan ju tänkas [crazy] men folk som skriver helt seriösa inlägg borde inte få "trolololo"-stämpel... tycker man ser uppenbar skillnad på de som trollar på riktigt. Menmen!


   
SvaraCitera

Beror väl på vad man skriver som ny.


   
SvaraCitera

Knarko:

Tycker ej att folk ska vara mesiga och inte säga vem de varit innan

!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Tycker ej att folk ska vara mesiga och inte säga vem de varit innan om de ska skapa sådana här trådar.

Frågan i mitt inlägg är "varför är ni så otrevliga mot folk som faktiskt är nya" - tycker inte att detta tvingar mig att erkänna vilka nick jag haft förut [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Beror väl på vad man skriver som ny.

Agreed - men som sagt, tycker man ser skillnad på nya användare som trollar och nya användare som skriver seriösa inlägg.


   
SvaraCitera

Suicidegirl:

Agreed - men som sagt, tycker man ser skillnad på nya användare som trollar och nya användare som skriver seriösa inlägg.

Ja det är sant det ser man oftast. Men jag tycker också att de flesta är trevliga om användaren skriver något vettigt. Sen finns det alltid folk här som skriver mindre seriösa saker men så är det överallt och så länge man har lite känsla för det och inte går till överdrift ser jag inga problem med det. Och det är väldigt sällan även om det händer jag ser att någon går över gränsen när det gäller det.

Sen kan det ibland bli så att en ny seriös tråd till en början bara får en massa oseriösa kommentarer men det beror ju på vilka användare som är online för stunden. I längden brukar det jämna ut sig rätt bra.


   
SvaraCitera

Suicidegirl:

måste man hävda sig på något sätt för att ej få trollanklagelser.

Meh, man får väl skylla sig själv om det första man gör när man reggat är ett skapa en idiot-tråd. Klart man blir trollstämplad då 🙁


   
SvaraCitera

Suicidegirl:

Frågan i mitt inlägg är "varför är ni så otrevliga mot folk som faktiskt är nya" - tycker inte att detta tvingar mig att erkänna vilka nick jag haft förut [zzz]

johorrå!

ne men skriver man något i stil med
"jag och min syster gillar att utföra oralsex på varandra och vi skäms inte över det. ibland gör vi det offentligt i stadens park när våra vänner ser på avstånd. är det normalt?" så kan det såklart låta trolligt.

Men är det något seriöst så tycker inte jag att folk tror att man trollar. Jag har i alla fall inte märkt av det så mycket. Om det är så så finns anmälningsfuktionen som gör att vi mods kan ta bort tramsinlägg i tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Men jag tycker också att de flesta är trevliga om användaren skriver något vettigt.

Dunno bout that, men tycker som sagt det är fel att vara fientlig mot folk man ej sett förut [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Meh, man får väl skylla sig själv om det första man gör när man reggat är ett skapa en idiot-tråd. Klart man blir trollstämplad då 🙁

Kan inte ta till mig av detta eftersom det första jag skrivit här inte är denna tråd 🙂 anledningen till att jag gjorde denna "idiot-tråd" är att jag fick "troll" kastat i fejset när jag skrev en helt seriös kommentar.


   
SvaraCitera

Suicidegirl:

men tycker som sagt det är fel att vara fientlig mot folk man ej sett förut

Ja det är samma här men vi har alla olika gränser för vad som anses vara fientligt. Men förstår vad du menar!


   
SvaraCitera