Aviseringar
Rensa alla

Varför raderades min tråd om Islam o Koranen?


Ämnesstartare

Jag startade i går (torsdag) kväll en tråd under "Religion o Etik" som handlade om Islam o Koranen samt en videofilm hotlinkad från Youtube samt några bilder som styrkte mitt påstående eller i vart fall startade ett diskussionsunderlag.

Nu ganska så exakt ett dygn senare upptäcker jag att hela tråden är raderad!?!?!?

Varför? Tillhör det vardagen på UM att radera seriösa trådar som tar upp aktuella ämnen? I detta fallet kritik mot Koranen o Islam?

Eftersom jag själv sparar varenda ord jag skriver på bl a UM på mina egna datorer så kommer här en något redigerad o nedklippt variant som jag tryckte upp nu ikväll o lade ut för att ni ska se på ett ungefär vad tråden handlade om.

http://bevarasverigesvenskt.blogg.se/

Några UM mods tyckte att filmen var av dålig kvalitet men eftersom det inte är jag som gjort filmen lägger jag inte så stort värde på själva "kvaliteten" utan mer på själva innebörden i filmen dvs vad snubben vill få sagt!


   
Citera
Ämnesstartare

Den är inte raderad. Den är flyttad.

http://www.ungdomar.se/forum.php?thread_id=282797&page=1#10501282


   
SvaraCitera

Om bilder som ''Muhammad the pedophile'' osv är med spelar det nog ingen roll om det handlar om Islam eller inte, tror inte bilder där en karaktär hyllar sin gud för att han kan ha sex med sin nioåriga hustru accepteras, oavsett sammanhang. Även om dessa bilder skulle vara aktuella för ditt påstående.

Sen kan det ju diskuteras ifall modsen borde editat bort bilderna istället för att radera tråden helt och hållet.

EDIT: Oj, missade Nell's post.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt liv måste vara sjukt tråkigt.


   
SvaraCitera

den var kanske skitdålig?


   
SvaraCitera

Riktigt pinsamt att moderatorerna inte raderade den; ett taffligt hoppsatt youtubeklipp fullt av faktafel kan knappast anses vara annat än meningslöst trollande.

TheSpookyMan:

eftersom det inte är jag som gjort filmen lägger jag inte så stort värde på själva "kvaliteten" utan mer på själva innebörden i filmen dvs vad snubben vill få sagt!

Så i princip hade du lika gärna kunnat posta ett litet filmklipp där en skinnskalle med Downs syndrom runkar till en bild på en ​äkta arier och biter huvudet av en voodoodocka som symboliserar Sveriges integrationspolitik samtidigt som Björn Lennartssons klassiska radiomanifest spelas i bakgrunden?

Det är ungefär samma nivå på argumentation, integritet och intelligens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att du är efterbliven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Den är inte raderad. Den är flyttad.

http://www.ungdomar.se/forum.php?thread_id=282797&page=1#10501282

Vad var anledningen till att den flyttades bort från "Religion och Etik"!? Tyckte att eftersom den berörde Religion (Islam) o Etik (Koranen o efterlevnaden av den) så tyckte jag just "Religion och Etik" var det mest lämpliga. [confused]

Att lägga den i "Länkar" - Forum X - Fria forum för mindre seriösa diskussioner... verkar väl vara det minst lämpliga. Visserligen innehåller tråden några länkar men det är ju knappast länkarna som är det mest betydelsefulla i tråden.

Bara Ta Allt:

Ditt liv måste vara sjukt tråkigt.

Lever säkerligen ett bättre liv än vad de allra flesta gör här på UM men jag värnar om Sveriges framtid!

Gentlernen:

Riktigt pinsamt att moderatorerna inte raderade den; ett taffligt hoppsatt youtubeklipp fullt av faktafel kan knappast anses vara annat än meningslöst trollande.

Har som sagt inte någonting med videon o göra mer än att jag klippte in den i min tråd.

Gentlernen:

Så i princip hade du lika gärna kunnat posta ett litet filmklipp där en skinnskalle med Downs syndrom runkar till en bild på en ​äkta arier och biter huvudet av en voodoodocka som symboliserar Sveriges integrationspolitik samtidigt som Björn Lennartssons klassiska radiomanifest spelas i bakgrunden?

Det är ungefär samma nivå på argumentation, integritet och intelligens.

Med tanke på den policy som råder på UM så avstår jag från att besvara ditt inlägg. Men om du vill kan vi ses dvs höras på ett slutet forum på nätet där ingen censur gäller o heller inga svenska lagar gäller. [smile]

Viljans Triumf:

För att du är efterbliven

[love] ... [love] ... [love]


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

men jag värnar om Sveriges framtid!

Rent statistiskt sett innebär det att du har sämre utbildning, lägre lön, sämre arbetsvillkor och en betydligt högre sannolikhet att ha haft en svår barndom.

TheSpookyMan:

Med tanke på den policy som råder på UM så avstår jag från att besvara ditt inlägg. Men om du vill kan vi ses dvs höras på ett slutet forum på nätet där ingen censur gäller o heller inga svenska lagar gäller. [smile]

Fuck yeah, Internet tough guys!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här är UM. Här finns varken åsiktsfrihet eller folk kapabla att föra diskussioner. Vad fan förväntar du dig?


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Det här är UM. Här finns varken åsiktsfrihet eller folk kapabla att föra diskussioner. Vad fan förväntar du dig?

Nazistjävel, blööörgh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att um inte är demokratiskt [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såhär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Rent statistiskt sett innebär det att du har sämre utbildning, lägre lön, sämre arbetsvillkor och en betydligt högre sannolikhet att ha haft en svår barndom.

Du kan väl nästan läsa dig till "vem jag är" genom att studera mina 1.170 inlägg o mina 28 trådar jag startat. Men jag kan hjälpa dig på traven.

Jag har "bara" gymnasieutbildning, bra jobb o hyfsad lön, bor på landet på egen gård o en bostadsfastighet på lite drygt 400 kvm o är singel sedan min tjej jag levt ihop med i 10 år hastigt avled. Mycket bra barndom, farsan (HM) rockgitarrist o morsan konstnär o båda (har varit) heavy cannabis smokers liksom jag själv fast jag har lagt av sedan ett knappt år tillbaka. Båda har gett mig betydligt mer kärlek än vad många barn idag bara kan drömma om. [love] ... [love] ... [love]

Gentlernen:

Fuck yeah, Internet tough guys!

Det tråkiga med UM är att de inte direkt följer lagen om yttrandefrihet o lagen om åsiktsfrihet men de går väl antagligen i Mona Muslims ledband. Dvs all kritik mot muslimer är totalförbjuden o säger man något negativt om muslimer så är man rasist. [sad]

Image

Image

Image

Image

Image


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Jag har "bara" gymnasieutbildning, bra jobb o hyfsad lön, bor på landet på egen gård o en bostadsfastighet på lite drygt 400 kvm o är singel sedan min tjej jag levt ihop med i 10 år hastigt avled. Mycket bra barndom, farsan (HM) rockgitarrist o morsan konstnär o båda (har varit) heavy cannabis smokers liksom jag själv fast jag har lagt av sedan ett knappt år tillbaka. Båda har gett mig betydligt mer kärlek än vad många barn idag bara kan drömma om. [love] ... [love] ... [love]

Så, lågutbildad missbrukande bondlurk från missbrukande hippiefamilj. Statistiken ljuger inte, med andra ord.

TheSpookyMan:

Det tråkiga med UM är att de inte direkt följer lagen om yttrandefrihet o lagen om åsiktsfrihet

Är du säker på att du verkligen klarade av gymnasiet? Jag trodde man fick lära sig där att yttrandefriheten inte innebär att andra är tvungna att publicera eller ens lyssna på det du har att säga.

Folk skulle lyssna ganska mycket mer på dig om du:
1. lärde dig argumentera;
2. slutade använda extremt tveksamma källor;
3. slutade posta fåniga youtubefilmer och propagandabilder som nån 15-åring klippt ihop i MS Paint;
4. låt bli att erkänna att du inte har den ringaste aning om vad du pratar om (koranen skriven på hebreiska? koranen går att översätta? "fakta" om vad muslimer "gör" när de utgör en viss andel av en population? oförmåga att skilja på olika sorters islam? oförmögen att greppa skillnaden mellan muslimers situation i Frankrike och Thailand? DÖLJ DET för guds skull, om du inte vill framstå som en total idiot!)

Det är trist att inte alla "patrioter" är som du; isåfall hade SD fortfarande legat och kravlat runt kring en kvarts procent eller så.


   
SvaraCitera