Aviseringar
Rensa alla

Varför röker man?


Ämnesstartare

För att man är en idiot


   
SvaraCitera
Ssarah

Nu ska jag ta en cigg bara för det. Man lever bara en gång [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ser bara dumt ut


   
SvaraCitera

Naib:

Jag ser bara inte poängen med att röka.

Av samma anledning som jag dricker kaffe antar jag. Det är gött på morgonen, ännu godare efter ett rejält skrovmål och vem vill inte dricka kaffe tillsammans medan man snackar lite skit? Och det innehåller ett beroendeframkallande ämne: koffein. Men det är ju inte på långa vägar lika skadligt mot kroppen som cigaretter så det kanske inte var en så bra jämförelse trots allt. Försöker bara se poängen, för den måste ju finnas där. Eller är folk dumma i huvudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med snubben ovanför.

Det är en social sak, bland annat.
Ingen bra anledning överhuvudtaget, men en anledning i alla fall.


   
SvaraCitera

Antar som sagt ovan att det är en social grej.. Själv röker jag inte men har ingenting emot det, förutom när jag blir påtvingad cigarettrök på diverse ställen, tex folk som röker vid hållplatser? Whats up with that liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seriöst, 99% av sakerna skrivet i tråden är hjärntvätt. En bra bok om rökning och dess farligheter är Allen Carr's bok. Rökte i typ 3 år, läste boken medans jag rökte. Efter jag läst den har jag inte rört en cigg, har väl gått 8 månader nu, mitt psyke är helt förändrat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är skönt och nedlugnande/avslappnande på något vis. Och så är det, som någon sa, socialt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det är coolt förstås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaffe:

Det är skönt och nedlugnande/avslappnande på något vis. Och så är det, som någon sa, socialt också.

De är bara bullshit, nikotinet sätter dig i ett stadium där du inte kan slappa av på samma sätt utan cigaretter, du är mycket bättre utan det på alla sätt, det garanterar jag.


   
SvaraCitera

EY EY EY VA FAN ÄR DET HÄR!? VADÅ GRUPPTRYCK!?
Jag börja röka för att vara cool. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

EY EY EY VA FAN ÄR DET HÄR!? VADÅ GRUPPTRYCK!?
Jag börja röka för att vara cool.

det är inte coolt ?


   
SvaraCitera

grönögd:

det är inte coolt ?

Det är det visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Det är det visst.

du riskerar ju att dö tidigare


   
SvaraCitera

grönögd:

du riskerar ju att dö tidigare

Ja? Fortfarande coolt för det.


   
SvaraCitera