Aviseringar
Rensa alla

Varför så få oskulder?


Ämnesstartare

Ja som min förra tråd: varför så få nykterister?
Undrar jag nu varför det finns så få oskulder i samhället. Tjejer och killar har ju mer ons än för 20 år sedan, otroligt mycket mer. Även ungdomar på 14 års åldern. Detta medför ju mer och mer könssjukdomar i samhället och hälsorisker.

Borde inte media och samhället ta mer ansvar? Och föräldrar? Kanske inte vara oskuld är det optimala, jag skyller mer på de charteresor som finns.


   
Citera

Det finns inte precis något man kan gör åt saker, folk kommer alltid fortsätta ha sex. Det är ju naturliga drifter som alla har. Fast kan hålla med om att det nästan är äckligt att 13/14-åringar ligger runt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara folk skyddar sig och inte gör någonting mot sin vilja så.
Samt fler och mer breddade sexualkunskapslektioner i skolorna - från en lägre ålder också. Helt vansinnigt att föräldrar kan välja om barnen ska vara med eller inte. Som om deras barn inte är lika nyfikna, dumma och kåta som alla andra tonåringar.
Även många äldre är ju tyvärr helt felinformerade när det gäller sådant.
Sen finns det med all säkerhet fler oskulder än vad folk tror. Man "ska" ju ha sex tidigt i dagens samhälle och därför är det väl rätt tabubelagt att vara oskuld som äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som är typ yngre än 15 år menar du?

isf håller jag med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns säkert många som inte erkänner att dom är oskuld som är 20år [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man "ska" ju ha sex tidi

Vad menar du? Vilka säger så? I mina kretsar var det inte så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här med att man "ska" ha sex är bara sorgligt. Jag tror faktiskt att många 14 åringar inte vill ha sex men att dom har det ändå för att dom tror att alla andra har det och att alla andra vill. Men egentligen kanske nästan INGEN vill då ;S eller så blir det bara normalt och inget man reflekterar över- = sorgligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad menar du? Vilka säger så? I mina kretsar var det inte så..

Ungdomar i allmänhet. Samhället i allmänhet.
Men du har väl ändå alltid levt ganska skyddat? Inte för att det är så i alla kretsar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du har väl ändå alltid levt ganska skyddat? I

Vad menar du? [shake][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jag skyller mer på de charteresor som finns.

ahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ja som min förra tråd: varför så få nykterister?Undrar jag nu varför det finns så få oskulder i samhället. Tjejer och killar har ju mer ons än för 20 år sedan, otroligt mycket mer. Även ungdomar på 14 års åldern. Detta medför ju mer och mer könssjukdomar i samhället och hälsorisker.Borde inte media och samhället ta mer ansvar? Och föräldrar? Kanske inte vara oskuld är det optimala, jag skyller mer på de charteresor som finns.

Jag har träffat typ 80% oskulder. Vet inte vad du pratar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Samt fler och mer breddade sexualkunskapslektioner i skolorna - från en lägre ålder också.

vid tiden vi började med det i skolan så visste man redan rätt så mycket om det, varit bättre med tidigare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är inte som jag... [blush]

Dold text: oskuld...!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara för att du e oskuld [crazy]


   
SvaraCitera

Din mamma.


   
SvaraCitera