Aviseringar
Rensa alla

varför så många otrogna tjejer?


Ämnesstartare

isola:

Det går inte att göra annat när du gång på gång skriver helt absurt misogyna grejer. Tyvärr.

eller så lär du dig av lejionsparf.


   
SvaraCitera

mina erfarenheter är absolut precis tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua:

jag ser inte det han skrev som något misogynt snarare en felaktig bild han har av hur saker och ting funkar. kan du visa vad i hans text som pekar på misogyni? + på vilket sätt är det konstruktivt med personangrepp?

Du tycker inte att det är misogynt att anse att kvinnors ökade frihet är någonting negativt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

eller så lär du dig av lejionsparf.

 det var en rövhattsteori, ja.


   
SvaraCitera
time
 time

Tror inte det är så könsbaserat, tror otrohet sker när man är missnöjd med något, oavsett om det är hos sig själv eller hos sin partner, och det kan lika bra hända med män som det händer med kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Tror inte det är så könsbaserat, tror otrohet sker när man är missnöjd med något, oavsett om det är hos sig själv eller hos sin partner, och det kan lika bra hända med män som det händer med kvinnor.

hmm? tror inte alla har vart missnöjda utan många bara tänker sig inte för i stundens hetta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inget med kön att göra ju. 

jag är kvinna och har aldrig varit otrogen, inte ens tänkt tanken trots att jag haft chansen flera gånger och varit i destruktiva förhållanden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

 det var en rövhattsteori, ja.

ge dig inte in i en debatt om du inte klarar av att debattera på en mogen nivå. komiskt pm också du skicka, du blundar och stänger ute sånt du inte vill höra och som inte passar in i din världsbild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret: har inget med kön att göra ju. 

jag är kvinna och har aldrig varit otrogen, inte ens tänkt tanken trots att jag haft chansen flera gånger och varit i destruktiva förhållanden.

har inte sagt att endast tjejer gör det... men har inte märkt av det lika ofta på killar? kanske bara jag har en skev bild men därför jag frågar? och har inte heller sagt att ALLA är otrogna men oerhört många


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua:

har inte sagt att endast tjejer gör det... men har inte märkt av det lika ofta på killar? kanske bara jag har en skev bild men därför jag frågar? och har inte heller sagt att ALLA är otrogna men oerhört många

vet inte hur statistiken ser ut men tror som sagt ej det har med kön att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.expressen.se/halsa/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/

Fler kvinnor än män är otrogna mot partnern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror att det kan vara ett sätt att bryta sig loss från könsrollsbaserade egenskaper man inte kan identifiera sig med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:
tror att det kan vara ett sätt att bryta sig loss från könsrollsbaserade egenskaper man inte kan identifiera sig med

jag tror tjejer är mer emotionella? (kanske pga könsroller?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua:

jag tror tjejer är mer emotionella? (kanske pga könsroller?)

hur skulle det påverka att de är otrogna? att de vill ha mer sex och gör saker de vet är "fel"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:

hur skulle det påverka att de är otrogna? att de vill ha mer sex och gör saker de vet är "fel"?

jag tror inte de tänker efter att det är fel när det händer? men ångrar sig efteråt


   
SvaraCitera