Aviseringar
Rensa alla

Varför så mycket hat?


Ämnesstartare

Tjo! Blev medlem på en app på kul, där man kunde fråga vad folk  tyckte om saker och ting. Det var en like knapp och en var dislike. Gissa vilken knapp som var mest tryckt på? Juste: dislike. Jag noterade att det inte bara var jag som hade majoritet av dislike, utan varenda än på hela j#vla appen. Varför är det så? Varför så mycket hat? Är det för att man är anonym och folk gillar att trycka ner andra? Eller är dem bara allmänt douches? Har gjort en poll också ni kan rösta i, men Dela gärna med er av vad ni tycker i kommentar-fältet below.  Peace! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

De* 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattevine: Dem tycker att det är kul

Woopa 


   
SvaraCitera

Kanske för att dom ogilla det dom såg. Bara för att man trycker på dislike betyder det inte att man hatar. Man får tåla kritik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Kanske för att dom ogilla det dom såg. Bara för att man trycker på dislike betyder det inte att man hatar. Man får tåla kritik.

Sant, klart jag tål kritik. Blev bara nyfiken på varför det var majoritet av dislikes:) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att det mesta är dåligt o fel


   
SvaraCitera
reben

dåliga alternativ


   
SvaraCitera
reben

d svaghet gilla saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de ha inge bättre för sig

ta dt ej så seriöst


   
SvaraCitera

gör en väldigt grov förenkling, och anta att åsikter postas om en enda fråga, där det finns tre olika åsikter som är möjliga att ha. låt oss kalla dem a, b och c. tre olika personer använder appen, en med vardera åsikt.

person 1 svarar med åsikt a. denne ger tummen upp. person 2 och 3 har andra åsikter, och ger tummen ner.

person 2 röstar b, och ger tummen upp. person 1 och 3 har andra åsikter, och ger tummen ner.

person 3 röstar c, och ger tummen upp. person 1 och 2 har andra åsikter, och ger tummen ner.

allt sammantaget så har ju två tredjedelar av alla tummar varit ner. alla är fullständigt ärliga, och ingen är negativ bara för sakens skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

where is the love yo 


   
SvaraCitera
Exner

Galen


   
SvaraCitera

vad dumt! liksom... varför ska man dislika någon man inte känner? det finns förmodligen vissa som bara gör det för skojs skull. Eller för att göra någon ledsen...
Det är ju nästan internetmobbning ju...


   
SvaraCitera

Lemshimmer:
vad dumt! liksom... varför ska man dislika någon man inte känner? det finns förmodligen vissa som bara gör det för skojs skull. Eller för att göra någon ledsen...
Det är ju nästan internetmobbning ju...

Å andra sidan, varför ska man lika någon man inte känner?

Om man yttrar åsikter/lägger upp bilder/etc på ett ställe där folk kan visa både att de gillar och ogillar tycker jag inte att man ska förutsätta att alla kommer vara positiva. Om man inte tål alla typer av åsikter ska man inte leta efter dem. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Å andra sidan, varför ska man lika någon man inte känner?

Om man yttrar åsikter/lägger upp bilder/etc på ett ställe där folk kan visa både att de gillar och ogillar tycker jag inte att man ska förutsätta att alla kommer vara positiva. Om man inte tål alla typer av åsikter ska man inte leta efter dem. 

okej... visst, jag kan hålla med dig lite grann om det.


   
SvaraCitera