Aviseringar
Rensa alla

Varför så ovanligt med svenska och invandrare som kompisar?


Ämnesstartare

Som titeln lyder. Något jag har sett är att det är väldigt sällsynt med svenska och invandrare som kompisar. Varför är det så? Fast ibland i vissa områden i GBG är det väl inte så.


   
Citera

Inte i Skåne heller, är väl endast småland och Värmland som är emot invandrare(som jag skulle kunna tänka mig iaf)


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Inte i Skåne heller, är väl endast småland och Värmland som är emot invandrare(som jag skulle kunna tänka mig iaf)

/Facepalm [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Värmland som är emot invandrare(som jag skulle kunna tänka mig iaf)

Värmland med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja är det det verkligen? Möjligtvis att det bara är invandrare med invandrare i segregerade områden men i övrigt förekommer det väl. Jag själv känner invandrare och då är jag ändå nätt och jämt så pass sällskapssjuk att jag står ut med svenskars sällskap.


   
SvaraCitera

Det är nog så i alla småstäder där det inte är lika "vanligt" med invandrare att det helt enkelt inte är lika accepterat och att man känner sig för olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen vill vara vän med en invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malinmalinmalins:

Det är nog så i alla småstäder där det inte är lika "vanligt" med invandrare att det helt enkelt inte är lika accepterat och att man känner sig för olika.

Fast i vilka städer? Värmland?


   
SvaraCitera

KnightInShiny:

/Facepalm [rolleyes]

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malinmalinmalins:

Det är nog så i alla småstäder där det inte är lika "vanligt" med invandrare att det helt enkelt inte är lika accepterat och att man känner sig för olika.

Nja tror det är så i storstäder i större utsträckning där du kanske har lite tjusigare, vita friskolor eller något i den stilen i innerstaden samt lite mer slitna kommunala skolor ute i förorter för de mer kaffefärgade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nja är det det verkligen? Möjligtvis att det bara är invandrare med invandrare i segregerade områden

Sant.

När jag bodde i ett invandrartätt område (som inte var segrerat) umgicks alla med alla. Nu bor jag i ett icke-invandrartätt område och alla umgås med alla även här.

Anura:

Varför är det så?

Det är inte ovanligt att svenskar och invandrare umgås med varandra, men några orsaker är kanske att man känner att man har mer gemmensamt med folk med samma bakgrund som en själv. En annan orsak är kanske att man inte känner så många invandrare/svenskar om det inte finns så många av dem där man bor?

Att folk inte umgås med varandra pga rasism tror jag är ganska ovanligt. Även rasister bryr sig mer om hur man är som person än vilken bakgrund man har.

Jag har t.ex umgåtts med rasister men de tyckte att jag var trevlig så gillade de mig ändå. En del av dem har t.om sagt att jag har fått dem att sluta vara rasist osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Sant.

Mm det är min erfarenhet också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Även rasister bryr sig mer om hur man är som person än vilken bakgrund man har.

Är du dum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur är det med Värmland? Mycket rasism?


   
SvaraCitera