Aviseringar
Rensa alla

Varför säljs det inte kanin (kött) i butik


Ämnesstartare

The title says it all


   
Citera

Emil100:

The title says it all

Behov och efterfrågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar och varför såäljs det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det faktiskt inte är speciellt gott.


   
SvaraCitera

antagligen mest för att kaniner är för söta. och folk tycker att det är fel att mörda söta saker, kor och grisar tex är ju ganska fula och äckliga så det är ju okej[crazy]


   
SvaraCitera

för att då skulle isola spränga alla dom butikerna


   
SvaraCitera

qazedctgb:

för att då skulle isola spränga alla dom butikerna

[love]


   
SvaraCitera

kanin kött låter gott!


   
SvaraCitera

folk brukar oftast tycka det är svårt att äta kött som kommer från djur som de även har som husdjur. Men det kanske bara är jag.
= ingen efterfrågan efter kaninkött.

Men det finns väl säkert kaninkött i vissa speciella köttaffärer. Annars hänvisar jag dig till djuraffären.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

qazedctgb:

för att då skulle isola spränga alla dom butikerna

😀


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

kor och grisar tex är ju ganska fula och äckliga

på vilket sätt är dom äckliga[confused]?
och kor e söta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emil100:

The title says it all

För att folk har svårt för att döda ett djur som de har en relation till. Det är mycket enklare för människor att betala för en kossas eller kycklings död eftersom de inte känner någon.


   
SvaraCitera

djurrättaren:

För att folk har svårt för att döda ett djur som de har en relation till.

vi äter ju häst. Svaret är snarare att vi inte har en tradition av att äta kanin och att eftersom det introducerades som husdjur sent äter man det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

vi äter ju häst. Svaret är snarare att vi inte har en tradition av att äta kanin och att eftersom det introducerades som husdjur sent äter man det inte.

Fast faktumet att folk äter häst är ju undansopat. Om någon säger att "det där är hästkött" blir personer i omgivningen illa till mods. Många vill inte tänka på att de äter just djur överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

djurrättaren:

Fast faktumet att folk äter häst är ju undansopat.

det skulle jag inte vilja påstå, min flickvän käkar ölkorv med häst i även om hon vet om det, trots att hon själv har en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

det skulle jag inte vilja påstå, min flickvän käkar ölkorv med häst i även om hon vet om det, trots att hon själv har en.

Jag skrev att MÅNGA vill inte tänka på att de äter djur.


   
SvaraCitera