Aviseringar
Rensa alla

Varför sånt högt oskuldsantal i landet?


Ämnesstartare

Aengslig:

Läs vad jag skrivit innan, så ser du .. trodde du gjort det därför du skrev som du gjorde.

Det jag läser av dig är att du tror att kvinnor har makt i dagens samhälle. Du anser gissningsvis dig själv vara en underdog på grund av att du inte är inte en framgångsrik man med makt. Du själv känner dig isolerad och kanske utsatt(vet inte av vad). Däremot börjar du prata om kvinnor i allmänhet och får då höra argumenten om män i allmänhet. Du borde inte ta dessa personligen om du inte anser att du förtrycker kvinnor på det sättet som de beskriver. De är inte menade personlighen till dig och din situation som kan vara lika dålig eller sämre en än viss tjejs. De är menade att beskriva ett beteende samhället visar i stort.

Feminister vill bara att du inser att du får vissa privilgerier genom att vara vit och man. De kanske inte visar sig särskilt mycket i ditt eller hjälper dig ett dugg då de inte påverkar viktiga saker i ditt liv, men det är annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och det är inte negativt att kvinnor får mer rättigheter, det skapar mer rättvisa och mångfald i lösningarna när t.ex. det gäller för kvinnor med makt att fatta beslut. Samhället utvecklas genom att få fräscha, bra synpunkter ifrån någon med andra erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att det är internetgenerationen och datasnubbarna som bidrar, väldigt lite övning i social kontakt som behövs till att umgås med andra människor. [smile] Tror att nästan alla i vår ålder känner någon som har det problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Det jag läser av dig är att du tror att kvinnor har makt i dagens samhälle.

Jag vet att kvinnor har makt.

ceka92:

Du anser gissningsvis dig själv vara en underdog på grund av att du inte är inte en framgångsrik man med makt.

Absolut inte, jag vill inte ha makt men jag vill kunna känna mig fri.

ceka92:

Du själv känner dig isolerad och kanske utsatt(vet inte av vad).

För komplicerat och blir även för personlig ifall jag börjar diskutera och hamnar offtopic ifall jag förklarar det.

ceka92:

Däremot börjar du prata om kvinnor i allmänhet och får då höra argumenten om män i allmänhet. Du borde inte ta dessa personligen om du inte anser att du förtrycker kvinnor på det sättet som de beskriver. De är inte menade personlighen till dig och din situation som kan vara lika dålig eller sämre en än viss tjejs. De är menade att beskriva ett beteende samhället visar i stort.

Njae nu förstår jag inte, att det finns problem allmänt och som rör alla har jag inte problem med, det jag sagt tidigare är att jag har problem när man står på ens sida av könen enbart.
Resten, ja.

ceka92:

Feminister vill bara att du inser att du får vissa privilgerier genom att vara vit och man. De kanske inte visar sig särskilt mycket i ditt eller hjälper dig ett dugg då de inte påverkar viktiga saker i ditt liv, men det är annan sak.

Jag vill inte ha någon feminist som säger att jag ska inse att jag 'får vissa privilegier genom att vara vit och man.
Jag vet inte om det är du som inte förstår mig alls eller tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Jag vill inte ha någon feminist som säger att jag ska inse att jag 'får vissa privilegier genom att vara vit och man.
Jag vet inte om det är du som inte förstår mig alls eller tvärtom.

Jag tror att jag förstår hur du ser det...har hört personer med liknande argument flera gånger innan.
Du tror att media ( som är "PK" [rolleyes]) bara försöker gynna kvinnor, men du förstår inte att kvinnor lyfts fram för att männen knappt behöver hjälp med att talas överdrivet mycket för eftersom att de finns i majoritet i maktpositioner. Denna uppmärksamheten började fås för kanske 40 år sedan, innan dess handlade ju allt om bara ett kön.

Det de menar är att, alla lyssnar på vita män om de anstränger sig tillräckligt med att prata om sin sak och sitt budskap, medan kvinnor har ignorerats i alla decennier och det är ett framsteg att det åtminstone i media försöker verka som att de tar kvinnors problem på allvar. Trots att nästan inga våldtäcksåtar leder till rättegång och nästan inga rättegångar leder till domar av konstiga skäl som "hon hade svarta trosor" och "hon skrek inte", trots att kvinnor inte tas på allvar inom idrotten osv. [crazy]

Det enda som jag kan tänka på var en tillfällig brist på prostata-cancer reklam, men de fixade det snabbt också och det har både körts långa kampanjer på tv-stationer samt att du kan numera köpa pins i stöd. Er sak lyckas alltid få uppmärksamhet, du behöver inte oroa dig om de flesta frågor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Du tror att media ( som är "PK" [rolleyes]) bara försöker gynna kvinnor

Åter nej..[tard]

ceka92:

Det de menar är att, alla lyssnar på vita män om de anstränger sig tillräckligt med att prata om sin sak och sitt budskap, medan kvinnor har ignorerats i alla decennier och det är ett framsteg att det åtminstone i media försöker verka som att de tar kvinnors problem på allvar. Trots att nästan inga våldtäcksåtar leder till rättegång och nästan inga rättegångar leder till domar av konstiga skäl som "hon hade svarta trosor" och "hon skrek inte", trots att kvinnor inte tas på allvar inom idrotten osv. [crazy]

Det enda som jag kan tänka på var en tillfällig brist på prostata-cancer reklam, men de fixade det snabbt också och det har både körts långa kampanjer på tv-stationer samt att du kan numera köpa pins i stöd. Er sak lyckas alltid få uppmärksamhet, du behöver inte oroa dig om de flesta frågor...

ok, detta är enligt dig och det får du stå vid ifall du vill.


   
SvaraCitera
mynona

stomacho:

Jag skulle uppskatta om du framförde "Traditionen" med bevis, att traditionen existerar där man tänker "hon är hora när hon ligger mycket" tänkandet. Annars ligger det i människans natur att tänka så.

Jag rekommenderar dig att läsa historia och antropologi. Det är kul, och du behöver inte ens studera det på universitetet. Även på biblioteket finns många intressanta böcker om hur många olika former av sexual- och moralregler som har existerat under olika tidsperioder, i olika världsdelar och bland olika folkslag. Då kommer du att se att det som har legat i människans natur att tänka har skiftat en del [y]

Själv blir jag alldeles för deprimerad av att höra på sådana här åsikter, som har hittats på bara för att försvara och behålla omtyckta orättvisor.


   
SvaraCitera