Aviseringar
Rensa alla

Varför segar internet när ja tankar torrents?


Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag har sett sambandet rätt tydligt. kan möjligen även bero på nätverkskort eller något.

Har en DIR-655

Leijonsparf:

men, testa att dra ner till 200 globalt eller något. se vad som händer.

Ska testa nästa gång jag tankar

Macktorsken:

Klart det blir segare när du laddar ner. [confused][confused]

Nej det ska inte bli det eftersom jag enbart förbrukar 50Mbit när jag tankar. Det är fortfarande 50Mbit kvar till att surfa [no-no]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Nej det ska inte bli det eftersom jag enbart förbrukar 50Mbit när jag tankar. Det är fortfarande 50Mbit kvar till att surfa

Om du kör trådlöst så kan det sega ändå. Man nästan aldrig ut 100% av det man har. [confused][confused]

Typ fiber ska man ha [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om du kör trådlöst så kan det sega ändå. Man nästan aldrig ut 100% av det man har. [confused][confused]

Typ fiber ska man ha [confused]

Har fiber...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Har en DIR-655

säger mig inte så mycket. men om du vill testa, kolla om du kan låna en router av någon annan som de upplever funkar bättre, och jämför de båda. eller se helt enkelt om tricket med minskade globala connections hjälper, vilket jag gissar att det kommer göra. fast i och för sig, hur många torrents har du igång samtidigt?


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Har fiber...

noob dator då!!! Själv har man inga problemos.

............ [confused][confused][confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

kade globala connections hjälper, vilket jag gissar att det kommer göra. fast i och för sig, hur många torrents har du igång samtidigt?

En del, fast det flesta ligger på upp och den limiten ligger på 20.

Ska nog testa nått annat torrentprogram. Tankar jag från NAS'en får jag inte det problemet trots den går genom routern. Kanske är nätverkskortet som är sepe-

Macktorsken:

noob dator då

yeah sure [zzz]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

yeah sure

JhQH jah, de måste ju va de, typ sladden e av tyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

JhQH jah, de måste ju va de, typ sladden e av tyg

Tog ett lakan och knöt fast i väggen och i datorn


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Tog ett lakan och knöt fast i väggen och i datorn

dator Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

En del, fast det flesta ligger på upp och den limiten ligger på 20.

då vet jag inte. men räkna på ungefär hur många connections du använder nu, halvera summan. eller så. funkar det bra, dra upp den.

ChickiBull:

Ska nog testa nått annat torrentprogram. Tankar jag från NAS'en får jag inte det problemet trots den går genom routern. Kanske är nätverkskortet som är sepe-

fast torrents och en nas är inte riktigt samma sak. torrents är mängder av (oftast relativt långsamma) överföringar. en nas är en överföring från en maskin till en annan. den använder väl ungefär lika mycket bandbredd som en snabb torrentöverföring, men jag tror inte att det belastar routern på samma sätt.

återigen, mest gissningar. minns ingenting av nätverksgegg i gymnasiet.


   
SvaraCitera
Åtta

Tror på Leijonsparfs teori. Routrar har en tendens att avlida vid för många kopplingar.

ChickiBull:

Nej det ska inte bli det eftersom jag enbart förbrukar 50Mbit när jag tankar. Det är fortfarande 50Mbit kvar till att surfa

Betvivlar starkt att du får ut 100mbps.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torrents haha [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

fast torrents och en nas är inte riktigt samma sak

Asså kör torrent-klient på NAS:en genom routern utan problem. Då kan jag lätt tanka i 8MB/s å sedan surfa på datorn utan att det blir segt. Men den kanske har färre connections helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Betvivlar starkt att du får ut 100mbps.

Får ut 110Mbit och då borde ja kunna tanka i 50Mbit och ha resterande 50 kvar till surf?


   
SvaraCitera
Åtta

ChickiBull:

Får ut 110Mbit och då borde ja kunna tanka i 50Mbit och ha resterande 50 kvar till surf?

Var fan bor du om du faktiskt får ut över 100mbps? [tard] Det högsta jag någonsin fått ut var ~60mbps.


   
SvaraCitera