Aviseringar
Rensa alla

Varför ser man inte mexikanska tiggare i USA?


Ämnesstartare

Nachac:
Skulle inte förresten en illegal tiggare i USA bli deporterad på stubben.

Finns många legala också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Vad Nachac sade + att du lika väl som jag känner till latinokulturen. Finns hur mycket mexikaner i USA som helst, de hjälper varandra. De är inte utsatta på samma sätt som romer.

det finns ingen enhetlig latinokultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mexikaner är en myt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför ser man inte mexikanska tiggare i sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
varför ser man inte mexikanska tiggare i sverige?

Finns inte så många öht


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Finns många legala också.

Ja, men de flesta romer är väl här illegalt" och har därför inga papper, försöker man samma sak i USA blir man deporterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Låter roligare än att tigga.

Vad jag menade var att i USA får de jobb, inte i Sverige, eftersom det i USA finns jobb med lägre krav på både erfarenhet och säkerhet.

Bööööörg: Ändå  finns det miljontals.

Inte illegalt invandrade, eller?

Bööööörg: romer (rätt benämning?),

En rom, flera romer.

Bööööörg: Svårt att veta vem som är romer (rätt benämning?), det enda som säger mig att folk är romer är att de sitter och tigger annars ser de väl ut som vilken utlänning som helst.

Finns väl både etniska och kulturella markörer.


   
SvaraCitera

Greken: vägrar integreras

precis som villavolvovovverassarna vägrar integreras i vårt nya, föränderliga samhälle eller? Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Kultur. Romer är ett folk som håller för hårt på sin etniska identitet, de vägrar integreras och eftersom deras kultur skiljer sig

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att tiggeri och skumma affärer har varit romers levebröd under alla generationer. De vet inget annat och saknar kunskapen och viljan att bryta sig loss från sina gamla traditioner och bli en del av de samhällen de kommer till. Knepigt kan tyckas, hur föräldrarna konsekvent väljer bort skolböckerna till förmån för dragspel och spåkulor och allvarligt tror att dessa färdigheter på allvar ska leda till en mer dräglig situation i framtiden, de verkar som befriade från vetskap om de sociala framstegen som gjorts under de två senaste hundra åren. Mexikanare har inte kunngat tigga pga, vem ska de tigga av? De flesta i mexiko skulle jag gissa på är likasinnat fattiga och det skulle därmed vara lönlöst att tigga där, romer har verkat i ett europa vars folk alltid varit materiellt tryggare än dem och därmed haft excess som romer kunnat ta del av, fredligt som inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cairne: Rullar ögonen

Vad är så roligt med det påståendet? Tror du inte romerna är delaktiga i sin utanförskap?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de jobbar på walmart allihopa


   
SvaraCitera