Aviseringar
Rensa alla

Varför ses det som mer okej att slänga ur sig ord som idiot än hora och bögjävel utan att veta innebörden?


Ämnesstartare

Elaka Hades: Åh okej, så man får slänga sig med nigger också då?

Nej? Det har uppenbarligen en kontemporär relevans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej? Det har uppenbarligen en kontemporär relevans.

Hur menar du då? Man får inte äga svarta slavar längre Skeptisk


   
SvaraCitera
Meja
 Meja

Elaka Hades:

Hur menar du då? Man får inte äga svarta slavar längre Skeptisk

Vad handlar er tråd om med slavar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka Hades: Hur menar du då? Man får inte äga svarta slavar längre

"Nigger" är dock fortfarande ett nedvärderande uttryck för en svart person. "Idiot" är däremot inte länge en seriös diagnos. Jämför "Cp".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meja:

Vad handlar er tråd om med slavar?

Han sa att man inte skulle se på historian bakom ett ord Skeptisk Du lekar bara dum och eller trollar mig Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Nigger" är dock fortfarande ett nedvärderande uttryck för en svart person. "Idiot" är däremot inte länge en seriös diagnos. Jämför "Cp".

Det är ju just därför det är nedvärderande för ordet niggers historia 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka Hades: Han sa att man inte skulle se på historian bakom ett ord

Nej, det sade jag inte. Förstår du inte vad jag säger be mig snarare att omformulera än att dra felaktiga slutsatser.


   
SvaraCitera
Meja
 Meja

Elaka Hades:
Varför ses det som mer okej att slänga ur sig ord som idiot än hora och bögjävel utan att veta historian och innebörden av ordet? Skeptisk Man slänger bara ur sig det helt uttrycktslöst som ett skällsord utan att mena det.

Vad är det för fel på att vara "hora" eller "bög" Skeptisk Jag antar att folk inte vet historian bakom Idiot, men jag föreslår att man tar upp en bok och läser om dess historia.

Hmm...? Idiot är i vår värld en korkad typ som inte använder sin förhållandevis stora hjärnkapacitet till något vettigt och positivt samt relevant utan istället spiller den på bullshit kränkningar och förorenar etern och omgivningen med skitprat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka Hades: Det är ju just därför det är nedvärderande för ordet niggers historia

Svarta finns fortfarande, svarta är fortfarande förtryckta. "Idiot" är inte längre ett vedertaget begrepp för reella personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej, det sade jag inte. Förstår du inte vad jag säger be mig snarare att omformulera än att dra felaktiga slutsatser.

Ja vad var det du menade då om inte att idiot inte har någon modern relevans?

Nachac:
Svarta finns fortfarande, svarta är fortfarande förtryckta. "Idiot" är inte längre ett vedertaget begrepp för reella personer.

nigger är inte synonymt med svarta personer, nigger = negerslav, Obama är mindre nigger än du och jag, men som sagt om man inte ska se på historian bakom ordet så betyder idiot per definition en person som har ett IQ lägre än 30 och det är ungefär som att kalla någon CP, men jag tycker historian är viktigt för annars får man börja använda ord som nigger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka Hades: Ja vad var det du menade då om inte att idiot inte har någon modern relevans?

För att det inte längre är en teknisk term för specifika människor.

Elaka Hades: nigger är inte synonymt med svarta personer, n

Jo, det är det. Även fria svarta var "niggers". Kommer av niger som helt enkelt betyder svart. Det är en nedvärderande term för svarta som används och är relevant än idag eftersom svarta fortfarande är förtryckta och utsätts för ordet.

Elaka Hades: ch det är ungefär som att kalla någon CP, men jag tycker historian är viktigt för annars får man börja använda ord som nigger.

Nej, eftersom Cp är en modern diagnos på specifika personer. Idiot är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk om det är just genom att bli generella kraftuttryck/invektiv/skämt som såna ord tappar sin strikta innebörd som klassificeringsverktyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiot är såpass gammalt men skäms egentligen lite över min användning av det. Dock vet jag inte vad jag ska använda istället när nån är...en idiot, för det sitter så djupt inne i ryggmärjen. Dock att använda cp, damp osv som skällsord är vidrigt


   
SvaraCitera

Nachac: "Idiot" är inte längre ett vedertaget begrepp för reella personer.

Det där har jag ingen erfarenhet av, måste ha missat något.


   
SvaraCitera