Aviseringar
Rensa alla

Varför?


Cobrak
Ämnesstartare

Som vanligt under nätterna begravs allt annat i huvudet än de hormonella tankarna som inte ger sig av förrän jag pressats ner ordentligt i madrassen och lyckats sluta ögonen en timme eller två. Sådana tankar som reflekterar glasögon man en gång satt på och aldrig kan få av igen. De inkluderar en vriden människosyn och onda mönster som lämnar en tom i sitt ego utan någon form av respons.

Jag är, och har under en lång tid varit oerhört skeptisk till det samhälle jag växt upp i och i all förmodan kommer dö i likaså. Paranoia som inte tillåter mig att lita på någon annan än de i min familj, instabillitet som får mig att gömma mig med en vag inställning att blunda och ett olöst frågetecken som vilar över mig utan att blekna bort.

Jag undrar jämt och ständigt, hur kan människor vara så fulla av hat och maktkrävande egon? Varför kretsar allting i svart och vitt? Varför existerar homofobi? Rasism? Sexism? Hets kring att vara duktig, se bra ut? Varför existerar fattigdom när resurser finns att förhindra en sådan situation?

Varför kan vi inte bara se på varandra med glimten i ögat och tänka: du är människa, precis som jag. Skapt av ben och muskler, kött och blod. Därför borde vi få detsamma förutsättningar att leva i. Varför?


   
Citera

Upptagen, tror att det kan ligga något i det. Att man inte tänker efter själv, man tror att det skall vara på ett visst sätt och man tror att det skall vara som så det har varit.

Dåligt inlägg.


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

Emtyminded.


   
SvaraCitera

Religion är svaret på all ondska .


   
SvaraCitera

för folk är egoistiska 🙁


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

Hur kan det vara religionens fel när det är människor i grund och botten som tolkar den?


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

lurifax69:
Religion är svaret på all ondska .

Hur kan det vara religionernas fel när det är människor i grund och botten som tolkar dem?


   
SvaraCitera

Upptagna, man fortsätter att syssla utan att tänka efter då man tror att det absolut skall vara på det sättet.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Hur kan det vara religionernas fel när det är människor i grund och botten som tolkar dem?

För dom ger människor något att tolka Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

Getrekt:

För dom ger människor något att tolka Rullar ögonen

Intressant synvinkel.


   
SvaraCitera

Girighet och egoism är det värsta skulle jag säga.


   
SvaraCitera

För att människor är fucking sopor.


   
SvaraCitera

Lol skapa ej trådar såhär sent.


   
SvaraCitera

Survival of the fittest i en mycket modern tappning


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

Tickstart:
Lol skapa ej trådar såhär sent.

image_9.jpg


   
SvaraCitera