Aviseringar
Rensa alla

Varför skjuter polisen människor i USA?


Ämnesstartare

Är det för att dem inte lyder lagens regler? Isåfall, kanske de förtjänar det?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag gissar att det brukar handla om deras egna säkerhet, men det finns troligen flera olika anledningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag gissar att det brukar handla om deras egna säkerhet, men det finns troligen flera olika anledningar.

Men är det sant när det handlar om barn? Om någon är obeväpnad, finner jag ingen anledning att skjuta en person till döds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Troligtvis p.g.a. rapmusik och kemikalier i dricksvattnet.


   
SvaraCitera

Inkompetenta poliser. En bra polis ska kunna skadekjuta någon vid fara, inte döda människan, speciellt inte om de är obeväpnade...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zoldierz44:

Men är det sant när det handlar om barn? Om någon är obeväpnad, finner jag ingen anledning att skjuta en person till döds.

Jag säger inte att poliserna är i fara, det handlar nog mer om att de upplever att de är i fara. Det bör dock var i varje individs intresse att inte verka speciellt farlig framför en beväpnad polis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Det bör dock var i varje individs intresse att inte verka speciellt farlig framför en beväpnad polis.

Hur skall det gå till? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att en bidragande orsak är att polien vet om att var- och varannan medborgare har laglig rätt att inneha vapen. Så polisen vet ju inte om den person de ska gripa eller göra husrannsakan hos är tungt beväpnad. Då tar inte polisen några risker utan skjuter för sin egen säkerhet. 


   
SvaraCitera

aristoteles: Det bör dock var i varje individs intresse att inte verka speciellt farlig framför en beväpnad polis.

En mörhyad person bör isf få kunna byta hudfärg med ett knapptryck, det känns som att det är det som påverkar mest. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:
Inkompetenta poliser. En bra polis ska kunna skadekjuta någon vid fara, inte döda människan, speciellt inte om de är obeväpnade...

Verkligheten fungerar inte så här. Tiden mellan att du bestämmer dig för att skjuta och då du avfyrar ditt vapen handlar inte om mer än ett par sekunder. Få människor klarar ens av att träffa sitt mål i en sådan situation. Att de ska kunna träffa folk i benen under sådana omständigheter är inte ankrat i verkligheten. 
"Poliser tränas för att köra en VW till och från matbutiken men sätts sedan i en Ferrari mitt i natten under Le Mans och förväntas prestera."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och sedan handlar det inte om black on black crime?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zoldierz44:

Hur skall det gå till? 

1. Gör som poliserna säger, om de vill prata med dig eller misstänker dig så blir inget bättre av att inte lyssna.
2. Inga hastiga rörelser.
3. Är du osäker så brukar det vara ok att hålla händer i luften och möjligen gå ner på knä ifall att du misstänks vara farlig.

Det är några enkla tips. Dock säger jag inte att inga poliser gjort fel, tipsen är bara ren självbevarelsedrift. Jag har svårt att se att polisen skulle döda någon som står på knä med händerna i luften, men who knows.


   
SvaraCitera

Nahual: Verkligheten fungerar inte så här. Tiden mellan att du bestämmer dig för att skjuta och då du avfyrar ditt vapen handlar inte om mer än ett par sekunder. Få människor klarar ens av att träffa sitt mål i en sådan situation. Att de ska kunna träffa folk i benen under sådana omständigheter är inte ankrat i verkligheten. 
"Poliser tränas för att köra en VW till och från matbutiken men sätts sedan i en Ferrari mitt i natten under Le Mans och förväntas prestera."

En vanlig medborgare hade reagerat så, en tränad polis borde veta hur de ska kunna oskadliggöra någon på det mest effektiva sätt utan att döda människan. Allt annat är inkompetens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det största problemet är att folk inte vet hur man blir gripen. Att skrika att man är oskyldig och motsätta sig polisens order är ett uselt sätt att bevisa sin oskuld på. Man är heller aldrig den bästa i situationen att avgöra ifall man faktiskt förtjänar att bli gripen. Då man inte kan veta vilken information polisen sitter på.
Man gör bäst i att svälja all stolthet, göra som polisen säger och tar sedan upp eventualla orättvisor vid ett senare tillfälla. Agerar man på detta vis är alla interaktioner med poliser relativt harmlösa, oavsätt hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: 3. Är du osäker så brukar det vara ok att hålla händer i luften och möjligen gå ner på knä ifall att du misstänks vara farlig.

det hände ju nyligen att de sköt en man som hade händerna i luften.


   
SvaraCitera