Aviseringar
Rensa alla

varför skrattar man när någon ramlar?


"Skadeglädje är den enda sanna glädjen" heter det ju och oavsett om det stämmer lär det åtminstone vara den äldsta formen av humor och följer samma mönster som de flesta former av desamma: En förutsägbar kontext där det sker något oväntat och uppseendeväckande, gärna innebärande att någon tappar ansiktet.


   
SvaraCitera

dazed:

Seriöst? Vem utdelade lavetten? 

Ungen. Både utskällningen och lavetten. Gotta löv it.


   
SvaraCitera

isola:

Ungen. Både utskällningen och lavetten. Gotta löv it.

Underbart.


   
SvaraCitera

för att vi är alla sadister och ser gärna att andra misslyckas om det gör att vi ser bättre ut.


   
SvaraCitera

Varför skrattar vi inte när folk går helt normalt?
That's the real question, people!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va speeenande, fortsätt me era resonemang!!

Rejmond D Röjter:
Varför skrattar vi inte när folk går helt normalt?
That's the real question, people!!

Mycket glad


   
SvaraCitera

idaah:
man blir väl så glad över att det inte var en själv Glad

tycker tvärtom!  det är roligare när man själv ramlar då brukar jag skratta inte när andra ramlar eller jo om det är komiskt, men oftast inte


   
SvaraCitera

Man blir chockad, typ. Skratta gör man inte bara när man tycker att något är roligt. Fast jag måste erkänna att åtminstone JAG tycker att det är roligt när någon ramlar, för det ser kul ut, hahaha nej nu ligger jag här i sängen och garvar av bara tanken. Jävla sadist jag är.


   
SvaraCitera

"Skadeglädje är den ända sanna glädjen" lyder ett välkänt ordspråk.  Personligen burkar jag inte skratta jättemycket åt folk som ramlar om det inte är extra roligt. Fast jag ser sällan folk som ramlar.


   
SvaraCitera
Exner

kul grej


   
SvaraCitera

Jag skrattar åt deras förbryllade miner medan de fallerMycket glad


   
SvaraCitera

Skadeglädje. Mycket glad


   
SvaraCitera

"Skadeglädje är äkta glädje" sägs det av många. Kan jag inte hålla med om dock.

När man trillar själv så kollar man tydligen ofta om det var någon annan som såg innan du sett hur det är med dig själv, om du skadade dig osv... Var någon försvarsmekanism eller något, minns knappt, längesedan jag läste Psykologi.
Fast vettefan om den finns hos mig, kanske bryr mig för lite om andras tankar om mig själv så jag inte kollar efter reaktioner hos andra.


   
SvaraCitera

skrattar inte åt sånt, skrattar aldrig åt ngn som gråter utan tvärtom

brukar dock fnissa ibland när folk är sura


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Känner mig konstig som inte skrattar åt sådant he...he. Skrattar dock automatiskt om den som ramlat börjar skratta Tumme upp 


   
SvaraCitera