Aviseringar
Rensa alla

varför skrattar man när någon ramlar?


df rqp: kan vara bra att ge sken av hyfs, skolning och ödmjukhet då och då

lever vi på samma planet?? hehe, take that, världen 😉
i övrigt lol
kanske ödmjukhet

df rqp: njae

han vill gärna få sin idioti att framstå som master trole dock

aldrig stött på något liknande fenomen, jag tror att han är satt på jorden för att testa mig 😉
dvs banka in i mitt huvud att rationalitet inte är svaret på allt


   
SvaraCitera

Rävpojken:

lever vi på samma planet?? hehe, take that, världen 😉
i övrigt lol

förmodligen inte (om du talar metaforiskt), ty du kan säkert utleva din kompromisslöshet på ett mer naturligt och konsekvent sätt.

Rävpojken:
aldrig stött på något liknande fenomen, jag tror att han är satt på jorden för att testa mig 😉
dvs banka in i mitt huvud att rationalitet inte är svaret på allt 

jag har stött på det ofta. ut i yrkeslivet pöjk! =)

UM's inre krets är lite av en oas ärligt talat. detsamma gäller nog ditt irl-umgänge.


   
SvaraCitera

df rqp: jag har stött på det ofta. ut i yrkeslivet pöjk! =)

UM's inre krets är lite av en oas ärligt talat. detsamma gäller nog ditt irl-umgänge.

jag har inte stött på den sortens envisa ogenomtränglighet som drabbat mig personligen, du förhastar dig skamlöst, antar att du inte lägger samma värdering i det du skrev som jag lägger i det. 
vet inte hur jag ska besvara det här inlägget på ett sätt som känns tillfredsställande, så; NEJ NEJ NEJ NEJ FEL FEL FEL FEL, får duga

df rqp: förmodligen inte (om du talar metaforiskt), ty du kan säkert utleva din kompromisslöshet på ett mer naturligt och konsekvent sätt.

nä menade skämtsam att att vara hyfsad, skolad och ödmjuk knappast är kriterium för framgång på planeten jorden.


   
SvaraCitera

jag har sökt mig till denna oas för att överleva trots mitt irlumgänge för bövelen

det är mkt bättre numera dock


   
SvaraCitera

Rävpojken:

jag har inte stött på den sortens envisa ogenomtränglighet som drabbat mig personligen, du förhastar dig skamlöst, antar att du inte lägger samma värdering i det du skrev som jag lägger i det. 
vet inte hur jag ska besvara det här inlägget på ett sätt som känns tillfredsställande, så; NEJ NEJ NEJ NEJ FEL FEL FEL FEL, får duga

öh nä jag lägger inte en sådan värdering att du ska behöva få någon sorts känslomässig reaktion. vet inte hur dina umgängeskretsar eller din eventuella yrkesverksamhet ser ut. försökte mig på humor.

Rävpojken:
nä menade skämtsam att att vara hyfsad, skolad och ödmjuk knappast är kriterium för framgång på planeten jorden.

aha okej. nä det har du rätt i men att VERKA vara det är...... åtminstone ibland.


   
SvaraCitera

df rqp

Rävpojken

Det är så gulligt att se er två kackla, eran avund på att jag är smartare än vad ni båda antar att jag är (samt smartare än er två tillsammans - fast å andra sidan, vem är inte detGlad) skiner igenomHjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
Draug

för att vi människor gottar oss åt andras elände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Den kan stå beskriven klart och tydligt i länken, på flera länkar, i tidningar, överallt. Jag avfärdar det ändå som bullshit. Dom enda jag sett reagera på det sätt som beskrivs i din älskade artikel är sådana som går runt och flinar jämnt - åt allt - oavsiktligt.

Vad fan snackar du om?

Jag skiter väl fullständigt i dina upplevelser, jag kan ju säga att jag själv är en av de som reagerat på nervositet, ångest och spänningar med att le eller skratta åt egentligen ingenting (läs mitt svar till df rqp). Men jag tar inte upp det som ett argument i diskussionen, jag behöver inte det eftersom jag hänvisar till en vetenskaplig beskrivning av denna fysiologiska reaktion istället. Förvirrad

Ta det som bullshit eller vad fan du vill, mitt mål är endast att förmedla inte att övertyga, det är helt upp till dig och ditt begränsade intellekt vad du vill göra av faktan. 

df rqp: jag har aldrig sett någon skratta av nervositet/chock/ångest annat än på film. har ni det?

Han menar ju att man inte alls kan skratta, som ren fysiologisk reaktion (inte för att något är roligt), av nervositet etc om inte man har en sjukdom eller syndrom som gör att man går omkring och skrattar okontrollerat.

För att svara på din fråga så har det hänt flera gånger att jag skrattat åt ingenting för att släppa spänningar eller nervositet (det är dock aldrig extremt, men jag känner på mig att det är något som inte stämmer). Det har även hänt att jag ler om jag pratar om något jobbigt jag varit med om där jag inte vill visa mina egentliga känslor, det är ett leende jag inte kan styra. Och det är även det jag tror hände med försökspersonerna i Milgrams experiment, som inte på något sätt hade ett skrattsyndrom eller typ katatoniskt skratt som symtom på schizofreni........


   
SvaraCitera

när min morfar låg på sjukhus började jag alltid le och skratta när vi skulle gå in i hans rum och besöka honom


   
SvaraCitera

Storchen84:

 (samt smartare än er två tillsammans - fast å andra sidan, vem är inte detGladHjärta

Mycket gladSkadeglädje


   
SvaraCitera

df rqp: aha okej. nä det har du rätt i men att VERKA vara det är...... åtminstone ibland.

ja

df rqp: försökte mig på humor.

aldrig upplevt någon misslyckas så fatalt utifrån min egen stackars medvetandevärld, men du var kanske rolig ändå. Söt


   
SvaraCitera

honolulu:
Han menar ju att man inte alls kan skratta, som ren fysiologisk reaktion (inte för att något är roligt), av nervositet etc om inte man har en sjukdom eller syndrom som gör att man går omkring och skrattar okontrollerat.

För att svara på din fråga så har det hänt flera gånger att jag skrattat åt ingenting för att släppa spänningar eller nervositet (det är dock aldrig extremt, men jag känner på mig att det är något som inte stämmer). Det har även hänt att jag ler om jag pratar om något jobbigt jag varit med om där jag inte vill visa mina egentliga känslor, det är ett leende jag inte kan styra. Och det är även det jag tror hände med försökspersonerna i Milgrams experiment, som inte på något sätt hade ett skrattsyndrom eller typ katatoniskt skratt som symtom på schizofreni........

tror han bara uttryckte sig klumpigt och felaktigt i ett försök till retorik.

du slösar bort din kunskap på honom. eller nä det är bra att du förmedlar kunskap men energi går till spillo om du ska försöka lära honom något eller resonera med honom. 


   
SvaraCitera

Rävpojken:

ja
aldrig upplevt någon misslyckas så fatalt utifrån min egen stackars medvetandevärld, men du var kanske rolig ändå. Söt

😀

må va hänt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

tror han bara uttryckte sig klumpigt och felaktigt i ett försök till retorik.

du slösar bort din kunskap på honom.

ja men det är fortfarande felaktigt, han avfärdar ju dessutom fakta eftersom han inte upplevt det i sin vardag.......

haha ja, men turligt nog så är han inte den enda som läser i forumet, så andra kanske har nytta av det.


   
SvaraCitera

honolulu:

ja men det är fortfarande felaktigt, han avfärdar ju dessutom fakta eftersom han inte upplevt det i sin vardag.......

haha ja, men turligt nog så är han inte den enda som läser i forumet, så andra kanske har nytta av det.

mm. han klamrar sig fast vid en fadäs pga envis stolthet och gör sig bara ännu dummare.

ja fan blev edit, kom på att det var dumt sagt.


   
SvaraCitera