Aviseringar
Rensa alla

varför skulle man ens göra så[mad]


Ämnesstartare

stereo total:

Låter som att du behöver lite underhudsfett [blush]

har tillräckligt[cry]


   
SvaraCitera
oktan

Det är inte krånglit, det tar ju max 2minuter att göra det, gör som du vill jag har 22.6grader varmt inne nu, hadde 17 innan ja trimma elementen. Man behöver ju bara en element nyckel & en poligrip tång till termostat muttern. Skaffa dej en fotogen kamin & elda parafinolja som inte luktar annars, men DET är krånglit, att få tag i vid den här årstiden & dom jag har i garaget säljer jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oktan:

Man behöver ju bara en element nyckel & en poligrip tång till termostat muttern

har nog ingen av dom sakerna :S

oktan:

22.6grader varmt

är ju fortfarande jättekallt:O tycker typ 28 är lagom[blush]


   
SvaraCitera
oktan

28 kan vara svårt att få. Men om du har fuktig luft känns det kallt inne. Bor du på bottenplan kommer kylan från golvet, då är det mattor som gäller för att isolera den kylan. Den råa luften blir torr med värmeljus. Är luften torr känns det varmt när det är 18, är det rått & fuktig luft känns det kallt när man rör handen sidled i luften, har du elen inräknad i hyran kan du sätta en såndär kupe fläckt man ställer i bilen på vintern. Jag skulle haft en vedspis, hadde vart mysit & gött. Hör med en kompis som hjälper dej med elementen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

yta av vad?

yta som i ytlighet, estetik går före funktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min tillfälliga bostad är konstruerad på Hitlers tid. Väggarna är som sandpapper och fönsterna isolerar dåligt. Däremot blir det outhärdligt varmt inomhus på sommaren, brukar faktiskt föredra att vara ute då, det låter absurt jag vet.. Men så är det.

- Nu ska jag sluta klaga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

yta som i ytlighet, estetik går före funktion

självklart! har ju hellre ett täcke på mig än att typ känna att jag sitter i en källare:c

Lejonhjärta:

Min tillfälliga bostad är konstruerad på Hitlers tid. Väggarna är som sandpapper och fönsterna isolerar dåligt. Däremot blir det outhärdligt varmt inomhus på sommaren, brukar faktiskt föredra att vara ute då, det låter absurt jag vet.. Men så är det.

- Nu ska jag sluta klaga.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt rum är svinkallt på vintern och svinvarmt på sommaren.


   
SvaraCitera

jag har dålig blodcirkulation så jag fryser under duntäcken om jag inte rör mig på ett tag. Testa att dra för gardinerna och fuldansa så ska du se att du blir varm. ^^


   
SvaraCitera

Fågelmassmord. Om fönstren är rena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar öppna fönstret för min server+desktop genererar en del värme[blush]


   
SvaraCitera