Aviseringar
Rensa alla

Varför sover jag så mycket?


Ämnesstartare

Depression? (t ex vinterdepression/vårdepression)
Järnbristanemi? (jättevanligt hos menstruerande kvinnor och är superlätt att kolla)
Under-/överfunktion i sköldkörteln? (fråga dina föräldrar om nån av dem/deras föräldrar haft problem med struma)
Glutenallergi? (Också lätt kollat)


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Har börjat sova jättemycket. Är ofta trött

Kan vara tecken på depression.


   
SvaraCitera

De finns en medicin som hjälper mot både depression, trötthet och energilöshet. Motion! Ut och promenixxa lite varje dag, är ju fint väder nu bara passa på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

Desto mer du sover desto tröttare blir du

Jo, vet det men sådant där händer oftast när man somnar om. Jag vaknar aldrig upp... Sover och sover och sover... Minns även alla mina drömmar ett långt tag efter att jag väl gått upp.

Helt djävla sick är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kuriosa: Tar drygt 3 timmar för far min att få upp mig ur sängen.


   
SvaraCitera

Jag vet exact vad du menar [sad]

Detta kommer att låta konstigt. Men testa att lägga dig senare.

Om jag går och lägger mig vid 23-01 tiden så blir det att jag sover till kl 10-11 och känner mig trött hela dagen. Men om jag går och lägger mig vid 05-07 tiden på morgonen så sover jag till kl 11-12 för att sedan känna mig piggare än om jag skulle sovit längre. Mindre sömn kan faktiskt göra dig piggare.


   
SvaraCitera
seasaw

Neutron:

Mindre sömn kan faktiskt göra dig piggare.

Fast inte i långa längden [no-no]


   
SvaraCitera

seasaw:

Fast inte i långa längden

Beror väll vad man klassar som mindre sömn. 8 timmar är ju mindre/bättre än 12 timmar [crazy]

Desutom blir dagarna längre vilket e kul [y]


   
SvaraCitera
seasaw

Neutron:

8 timmar är ju mindre/bättre än 12 timmar

Sant där. Fast jag tänkte då på ditt exempel du lagt fram innan med att lägga sig mellan 5-7 och stiga upp 11-12 varje dag [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönt att sova! Allt som man kan göra i sängen är nice[wink]


   
SvaraCitera