Aviseringar
Rensa alla

Varför strular mitt öra?


Ämnesstartare

Skaffade en vanlig ring i öronsnibben för några månader sedan. Jag skötte den bra och inga problem uppstod. Ca 2 eller 3 månader gick och sommaren kom. Jag behövde inte längre göra rent den och den gjorde inte ont. Men så vaknade jag upp en dag med ett ömt ora och det kom var från en liten blåsa osv. Jag gjorde rent med sånt där disinfektions spirt som vissa rekommenderar att man bör göra.

Infektionen blev mindre och efter ett par dagar var det som vanligt igen. Så vaknade jag upp efter en vecka med ömt öra IGEN. Men denna gång så blev det inte särskilt mycket problem. Det var ömt men det kom knappt något var. Tog en eller två dagar innan de ens kom något var.

Nu har det gått tre veckor sedan dess. Under den första veckan så fanns det en blåsa som dock blivit mindre men de två senaste veckorna så har jag känt att min öra är lite ömt och jag tvingas också göra rent det (Vet ej vad det är för vätska men det är sånt torkat klet som man får under läkningstiden).

Vill dock påpeka att det är aldrig väldigt mycket klet, rätt så¨lite så jag gör rent ca 1 gång per dag med saltvatten.

Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, jag har diabetes dock. Då jag fick den "andra" infektionen så bytte jag från ett 2.4 mm smycke till ett 2.00 mm smycke under några dagar dock men det borde väl inte påverka?

Har inte heller besökt någon läkare eftersom det inte känts nödvändigt. "Infektionen"(om det nu är det) har ju inte blivit värre osv.


   
Citera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nää men seriöst. Av vad jag har hört så håller en infektion på i typ några dagar sedan så lägger sig den eller blir värre och fortsätter. Men här så "blommade" aldrig min andra infektion upp ens och den har haft ungefär samma "milda" status i tre veckor nu. Fan man blir ju orolig. [tard][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tvekar faktiskt på att det är någon större fara, bara fortsätt att tvätta det dagligen i en månads tid och kommer det då igen så får du nog gå iväg och kolla det.


   
SvaraCitera

Jag kan strula med ditt öra.


   
SvaraCitera

aids[chocked]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera