Aviseringar
Rensa alla

Varför svårt att hitta vänner?


Ämnesstartare

Var jag än vänder mig har någon vänner eller liknande som de alltid smsar med, ringer till och träffar, men sådana har inte jag. Jag blir så frustrerad och ledsen. Hur fan hittar man nya vänner? I skolan? Det funkar inte. Jag får panik snart.. Jag orkar inte vara så ensam..[cry]

Tips tack!!!


   
Citera

Säg till mig när du vet [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i will!


   
SvaraCitera

vet inte heller hur man gör. de vännerna jag har nu har jag känt sedan 6-års typ. [tard]


   
SvaraCitera
mynona

Det går inte att svara på hur man får vänner eftersom sådant ofta händer när man inte har planerat det. Huvudsaken är att man är öppen för nya kontakter och kommunikation med främlingar. Småprata gärna utan att vilja något särskilt, till exempel på nätet. Var avslappnad.

Ibland hittar man människor man gärna fortsätter att prata med och vars sällskap man känner kan ge en något. Ofta känns det ganska avslappnat från början och vänskapen börjar inleds automatiskt. Den kan förstås ta slut på samma sätt. Men allt har en början och ett slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så himla svårt.. 🙁


   
SvaraCitera

Hur kommer det sig att du inte har vänner?
Alltså, är du blyg och drar dig undan eller dyl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har bara inte hittat de rätta personerna för dig. Fortsätt leta!


   
SvaraCitera

Miame:

Jag får panik snart.. Jag orkar inte vara så ensam..[cry]

Tips tack!!!

Bajskorv:

Du har bara inte hittat de rätta personerna för dig. Fortsätt leta!

Snarare dem rätta ställena.


   
SvaraCitera

Du har bara inte träffat rätt personer än [no-no]
Du har bara inte träffat mig än [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren!

stereo total:

Hur kommer det sig att du inte har vänner?
Alltså, är du blyg och drar dig undan eller dyl?

Jag är nyinflyttad i skåne, nyss börjar högskola och mina gamla vänner tycker nog att jag har förändrats kanske? När jag försöker samla ihop gänget svarar endast 1 på mina sms tillexempel... de hör inte av sig och så..

med risk för att låta snobbig och lite nedlåtande så tycker jag att jag är för mogen jämfört med de människorna i min ålder. eller något.. Jag stör mig på allt detdära festandet osv. jag vet inte riktigt..


   
SvaraCitera

Miame:

.

man får försöka vara där folket är.
festar de så kan man vara med på festen även om man inte dricker själv, man kan vara social med dem ändå.
hittar de på något, försök vara med.

jag gör misstaget o stänger in mig en hel del på mitt rum på internatet men jag har bara inte orkat umgås med folk det senaste så beror på det. men vågar man inte visa att man vill kommer folk inte bry sig om en (eller bry sig om en och försöka få ut en).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sista jag vill är och vara på fester. Jag vill festa, men inte HELA TIDEN, 2-3 ggr i månaden is too mutch! you know? Dessutom är jag så himla trött på att göra saker på andras villkor. Jag vill träffa vanliga människor. Internet eller IRL går bra..


   
SvaraCitera

Miame:

med risk för att låta snobbig och lite nedlåtande så tycker jag att jag är för mogen jämfört med de människorna i min ålder. eller något.. Jag stör mig på allt detdära festandet osv. jag vet inte riktigt..

Gå med i någon förening tycker jag. Engagerade dig politiskt eller skaffa någon hobby där du träffar människor.


   
SvaraCitera

Miame:

2-3 ggr i månaden is too mutch! you know?

en gång i livet är too much för mig so I know[blush] (menar att jag inte festar helt enkelt [crazy])

Miame:

Jag vill träffa vanliga människor. Internet eller IRL går bra..

stereo total:

Gå med i någon förening tycker jag. Engagerade dig politiskt eller skaffa någon hobby där du träffar människor.

[y] Brukar funka finfint om man kommer in i gänget


   
SvaraCitera