Aviseringar
Rensa alla

Varför svårt att hitta vänner?


Miame:

inte HELA TIDEN

Miame:

2-3 ggr i månaden is too mutch!

på vilket vis är 2-3 ggr i månaden hela tiden?[tard]


   
SvaraCitera

Miame:

Jag är nyinflyttad

Miame:

nyss börjar högskola

Miame:

Jag stör mig på allt detdära festandet osv

[love] Jag är i exakt samma situation.


   
SvaraCitera

Miame:

Jag får panik snart

This aint gonna help.

Miame:

Internet eller IRL går bra..

Grattis till ett konto på UM. Nu kommer du aldrig härifrån och om några år är de enda i din kompiskrets UMare[sad][party]

Ney men, vrf går det ej att hitta folk i skolan då? Alla som befinner sig där har ju ett liv utanför skolan också. Tror säkert att många är som du och gärna ägnar sig åt "mognare" eller andra slags aktiviteter än festande, bara man letar lite.

Edit: Särskilt när man läser på högskola.


   
SvaraCitera

har haft i princip samma vänner sedan lågstadiet och alla nya har introducerats via dem så jag har ingen aning.

kan bli din vän om du är tillräckligt cool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

kan bli din vän om du är tillräckligt cool.

Jag är cool! trust me! jag är så cool att halva mina meningar på engelska 😛

Miceparade:

Ney men, vrf går det ej att hitta folk i skolan då?

De tycker att jag är för korkad, eller ja, en sa så till mig iaf.. de är för smarta, jag blir lite blyg där 😛

Blivande_japan:

på vilket vis är 2-3 ggr i månaden hela tiden?

VÄLDIGT mycket för mig!

Nintendo:

Jag är i exakt samma situation.

var bor du då? hehe 😛

Var aktiv i föreningar och sådant innan. hjälpte inte mig på något sätt. Jag är nog inte tillräckligt cool eller nått för att umgås med de eller något. De svarade aldrig när jag frågade om vi skulle hitta på något eller sånt.. donno why. Jag är ganska trevlig faktiskt!! 😛


   
SvaraCitera

Miame:

var bor du då? hehe 😛

(lite utanför)Gävle, så ... 70 mil från Malmö [wink]

Har pratar ju med folk i skolan osv, men att "umgås" för dem är att festa/gå ut på krogen och dricka, uppskattar inte sådant [sad]


   
SvaraCitera

Miame:

VÄLDIGT mycket för mig!

men fortfarande inte

Miame:

HELA TIDEN

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Har pratar ju med folk i skolan osv, men att "umgås" för dem är att festa/gå ut på krogen och dricka, uppskattar inte sådant

fan! haha! jaja, det finns tåg 😛
Jag förstår vad du menar! jag kan alltså festa sådär en gång per år (nyår) men inte annars..
Att umgås med kurskamrater tycker jag är svårt. De släpper inte riktigt in mig har jag märkt. Har fått kontakt med en människa nu på ett år, men henne träffar man aldrig 🙁 och vi bor i samma stad 😛


   
SvaraCitera

Miame:

Jag är cool! trust me! jag är så cool att halva mina meningar på engelska 😛

Det är meriterande enligt min uppfattning av coolhet, men än viktigare; är du en del av Академгородо​к?


   
SvaraCitera

Miame:

De tycker att jag är för korkad, eller ja, en sa så till mig iaf.. de är för smarta, jag blir lite blyg där 😛

Det var någon som sa till dig att du var korkad..? :s

Men i övrigt, om du nyss börjat på en ny utbildning så är det la ej så konstigt om du inte skaffat nya vänner än. Sånt brukar ta lite tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Det är meriterande enligt min uppfattning av coolhet, men än viktigare; är du en del av Академгородо​​к?

dont know what that is men kanske 😛

Miceparade:

Men i övrigt, om du nyss börjat på en ny utbildning så är det la ej så konstigt om du inte skaffat nya vänner än. Sånt brukar ta lite tid.

Ja, kanske behöver det gå mer än ett år, jag vet inte..


   
SvaraCitera

Miame:

Ja, kanske behöver det gå mer än ett år, jag vet inte..

Har du studerat på högskola i över ett år?
Antog att du menade att du började nu i januari.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Har du studerat på högskola i över ett år?

ja, jag började i augusti förra året 🙂


   
SvaraCitera

Miame:

dont know what that is men kanske 😛

perfekt


   
SvaraCitera

Miame:

ja, jag började i augusti förra året 🙂

Well, det är ju lite olika med sådant. Minns att det var många i min klass som inte började umgås med folk på allvar för än efter ca ett år. Dock hade vi mycket grupparbeten vilket tvingade folk att lära känna varandra och umgås utanför skolans lokaler.

Men ja, enda sättet att skaffa vänner är att befinna sig på ställen där andra människor befinner sig och kommunicera med dem. Som tidigare nämnts, föreningar, kvällskurser, online communities och forum.
Vad har du för intressen? Vad för slags föreningar var du med i tidigare?


   
SvaraCitera