Aviseringar
Rensa alla

Varför tackar folk för komplimanger?


Ämnesstartare

Jag tror att när människor får komplimanger så får de lite hysteri, och tänker "vad är det med mig som får hen att tycka så om mig?". Man tar inte riktigt åt sig, men vill inte verka knäpp, och därför så säger man lita apatiskt tack till den som givit komplimangen? 

Det här går till sin spets om man på internet säger *kramar om*, och den andra reagerar med tack, som man inte riktigt kan ta på allvar att den andra vill krama en. 


   
Citera
Ämnesstartare

Min gissning är att det kan vara av trevlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå? Det är väl bättre att tacka än att "nej du har fel, jag är asful ditt jävla äggskal".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Vadå? Det är väl bättre att tacka än att "nej du har fel, jag är asful ditt jävla äggskal".

Du sa väl typ så? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När? Var? 

kulturmarxisten:

Du sa väl typ så? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
När? Var? 

Nyss i den andra tråden. Du sa inte så bokstavligen, det är så det tolkas om man inte är helt borta. Det var väldigt tydligt att du avfärdade det jag sa. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pga artighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten: Man tar inte riktigt åt sig, men vill inte verka knäpp, och därför så säger man lita apatiskt tack till den som givit komplimangen?

Tala för dig själv.

Jag säger tack för människans val att framföra den positiva kommentaren i syfte att glädja mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Pga artighet

Känns som att fejka orgasm, hur smart är det egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Jag säger tack för människans val att framföra den positiva kommentaren i syfte att glädja mig.

Ja, du har rätt, man kan tacka på olika sätt. Jag vet att du menar det när du säger det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack min älskade älskling!! Jag uppskattar verkligen din glädjehöjande kommentar HjärtaHjärtaMycket glad
Bättre eller? Hahaha. Där har du fel, jag uppskattar din kommentar. Faktiskt. Förlåt om jag inte var så tydlig Rullar ögonen.

kulturmarxisten:

Nyss i den andra tråden. Du sa inte så bokstavligen, det är så det tolkas om man inte är helt borta. Det var väldigt tydligt att du avfärdade det jag sa. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Känns som att fejka orgasm, hur smart är det egentligen?

du tackar ju bara för komplimangen, inte belönar någon för något som inte hänt och ljuger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Tack min älskade älskling!! Jag uppskattar verkligen din glädjehöjande kommentar HjärtaHjärtaMycket glad
Bättre eller? Hahaha. Där har du fel, jag uppskattar din kommentar. Faktiskt. Förlåt om jag inte var så tydlig Rullar ögonen.

hahaha Galen Jag tror dig! Söt Nu har jag en ny hypotes om dig. Att du försöker verka oberörd. Inte nu då, men tidigare... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Möjligtvis är man uppfostrad så att det är bra att ge respons. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du tackar ju bara för komplimangen, inte belönar någon för något som inte hänt och ljuger

Det är bara produktivt att vara artig med människor som man vill ha så lite att göra med som möjligt enligt mig. 


   
SvaraCitera