Aviseringar
Rensa alla

Varför tar tjejer aldrig det första steget?


Ämnesstartare

Varför tar tjejer aldrig det första steget? Varför förväntas det alltid att killen ska ta initiativet och starta en konversation eller dylikt?


   
Citera

Det gör vi visst. Hitta andra tjejer alt. fortsätt ta initiativet.


   
SvaraCitera

Båda mina f.d. flickvänner tog första steget ey


   
SvaraCitera

För vi behöver inte, de kommer ju ändå.


   
SvaraCitera

Soprano:

Varför tar tjejer aldrig det första steget?

för tjejer är astjocka och orkar inte röra på sej[shake]


   
SvaraCitera

LOL LOL vi tjejer behöver bara ta första steget på de vackra, dock introverta, killarna.
och vi tar ej första steget på de andra för de tar antingen det på oss elelr så vill vi ej ha dem.


   
SvaraCitera

kebu12:

för tjejer är astjocka och orkar inte röra på sej[shake]

Låter rimligt, håller med denne fine herre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för har aldrig någonsin varit intresserad av någon kille
förutom min pojkvän jag har nu. och då vet jag inte vem som
tog första steget, båda förmodligen.


   
SvaraCitera

Soprano:

Varför tar tjejer aldrig det första steget? Varför förväntas det alltid att killen ska ta initiativet och starta en konversation eller dylikt?

Dom brukar göra det.. På fest -.- sen hör man aldrig ifrån dom igen.[cry]


   
SvaraCitera

Soprano:

Varför tar tjejer aldrig det första steget? Varför förväntas det alltid att killen ska ta initiativet och starta en konversation eller dylikt?

Källa:​How to become a alpha male

Unfortunately, society conditions women to believe, in the logical portion
of their minds, (not the emotional portion) that it's "wrong" to enjoy sex.
Because women tend to be social creatures (more so than men, for
reasons of evolutionary psychology),labels such as “slut” or “whore” have a strong, negative effect on them.

Women like relationships, but that’s not something they need a man for. After all, women have very close relationships with their female friends. I can’t repeat it enough—women want a man who provides them with good sex.

And here’s another biological bummer: women usually assume the
passive role when it comes to sex. So that means that you, the man, need to take responsibility for the sex by pushing the encounter steadily towards the lay.

Don’t make her take the lead. I mean, think about it: she lives in fear of the slut label and you’re expecting her to initiate sex? It’s no wonder so many guys have trouble getting laid. That’s way too much to expect—a woman’s simply not going to go out on a limb that much.


   
SvaraCitera

[tard][tard]


   
SvaraCitera

Bajwa:

Don’t make her take the lead. I mean, think about it: she lives in fear of the slut label and you’re expecting her to initiate sex?

Hah, sånt absolut bullshit 😉
De händer ju hela tiden, och de kallas knappast slampa för det.

Man behöver knappast agera/låtsas vara en "alpha male" för att få tjejer (oavsett sorts relation, tillfällig eller långvarig)..
Sorgligt att förändra sig själv efter någon "mall", till nån som man inte är eller känner sig bekväm med..


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Båda mina f.d. flickvänner tog första steget ey


   
SvaraCitera

Blir uppraggad var jag än är och står.

Din åsikt grundar sig nog bara i att du är ful och tjock. [smile]


   
SvaraCitera

Tjejer har en kul grej: raggar utan att det märks.

Ser till att killen uppmärksammar henne och leder honom exakt dit hon vill, utan att han märker något. Eller, han tror att det är han som tar första steget, men tänk så fel han har. Ack, ack.

... fast det kanske bara är jag som manipulerar folk.


   
SvaraCitera