Aviseringar
Rensa alla

Varför tror ni inte på gud!Kätare...


Ämnesstartare

Hej, jag har en fråga jag länge gått omkring och burit på. Jag tänkte fråga dagens ungdom då ni verkar ha koll på vad som händer ute i samhället idag.

Hur kan en människa INTE tro på gud? I bibeln framstår det tydligt att vår heliga fader finns. Jag skulle kunna bifoga citat men sådana triviala aktiviteter har jag tyvärr inte tid för. Bibeln är guds ord och där står det som sagt tydligt att gud finns. Gud ljuger ALDRIG, så hur kan man inte tro på det?

Ni som påstår er tillhöra den abnormala stam som har gått under namnet ateism kan brinna i helvetet. Ty helvetet finns. Detta är guds ord. Satan Lucifer kommer spättsa er med glödheta spjut i eviga tider. Förbarma er till gud!

Jag har själv teorier om hur sådant hädande har uppkommigt. Sverige har alltid varit ett kristet land, det vet alla. När vi nu börjar släppa in alla dessa blotare och nysvenskar så är det väl inte alls så konstigt att sådant uppstår! För er som umgås i dessa djävulska kretsar är det redan försent. Hädande bär straffet av könssjukdomar och evigt sodomiserande av Lucifer själv.

Tack.


   
Citera

tråktroll


   
SvaraCitera
Åtta

För att öka sina chanser att slippa brinna i helvetet borde man väl rent logiskt sett inte tro på någon gud alls. Jag menar, om det nu finns en gud så lär den ju bli mer pissed on man trott på fel gud än om man inte trott på någon alls. [zzz]


   
SvaraCitera

Oväntad:

tråktroll


   
SvaraCitera
Misael

Oväntad:

tråktroll

Håller med. Det finns ett talesätt: "Man lockar fler flugor med honung än ättika" och Guds ord ska inte brukas som ättika. [wink]


   
SvaraCitera

KristerKvist:

I bibeln framstår det tydligt att vår heliga fader finns.

Varför ska jag tro på en saga? Bara för jag läser mamma mu tror jag inte att hon finns på riktigt för det.


   
SvaraCitera

jag är gud. problem löst.


   
SvaraCitera

Oväntad:

tråktroll


   
SvaraCitera

Det viktigaste är inte att tro på Gud.


   
SvaraCitera

Oväntad:

tråktroll

+1


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera