Aviseringar
Rensa alla

Varför tror så många att de kan veta vad som har hänt bakåt i tiden men inte framåt


Ämnesstartare

Mångapersoner säger t.ex ja igår var jag och shoppade... hur kan de veta det.

En grej jag kom på om tiden i verkligheten finns allt i tiden framåt men bara vissa saker bakåt ingen kan veta vilka..

Här är en bild på en liten del av tiden som jag tyckeer den är nu
Image

Om vi är i den blåa klumpen så ser man att vi kan komma till röd, gul, rosa, lila eller vit tid framåt. Om vi väljer vit tid kommer vi komma in till orange tid senare bakifrån. Framåt kan man alltså komma till alla tider så man kan säga att allt händer framåt i tiden.

Om man ska komma bakåt i tiden kan man bara välja svart väg. Från början kommer alla från svart väg.

Vad tycker ni om detta.


   
Citera

ennie:

Vad tycker ni om detta.

Intressanta teorier du har om detta[chocked]
Har igentligen inte så mycket att tillägga, den teckning är heltäckande.


   
SvaraCitera

Tror det är för att man tror man har minnen om dåtiden som man påstår sig veta vad som hänt förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Tror det är för att man tror man har minnen om dåtiden som man påstår sig veta vad som hänt förut.

men man har minnen av framtiden också?


   
SvaraCitera

ennie:

men man har minnen av framtiden också?

De brukar nog inte kallas minnen. Kanske visioner?


   
SvaraCitera

Fejlarn:

De brukar nog inte kallas minnen. Kanske visioner?

I framtiden kommer jag minnas vad jag gör nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har forskat en del om tiden och min teoeri är att all tid är samtidigt, men människan kan p.g.a. dimensionella begränsningar bara uppfatta nuet. men om man ska förklara tiden så kan man säga såhär: om man skulle kunna betrakta det vi människor kallar för tiden utifrån så skulle en människa vara som en lång orm som färdades mellan olika platser med början från första celldelning i magen till slutet på dödsbädden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

men man har minnen av framtiden också?

för övrigt är min svar på detta ja för framtiden kan komma till en i form av drömmar eller uppenbarelser. kanske har du haft en sanndröm någon gång? det är ett "framtidsminne"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror endast nuet existerar, eller åtminstone att nuet är den enda tidsperiod vi kan uppfatta. Är det det förstnämnda dock, existerar inte tid - tid är en mänsklig uppfinning, och tekniskt sett kan man inte säga att det man gjorde igår, gjorde man faktiskt. Man kan bara säga att man har minnen om att man gjort det, men det rör sig bara om att man gått från att vara liten till att bli äldre, o.s.v. Sedan kallas det tid, men behöver det verkligen vara tid det rör sig om? Kan det inte bara vara så att neutronbanor, etc, utvecklas? att man gått från en plats till en annan.

Tid kan iallafall inte vara linjärt. Cirkel är nog det mest troliga, eller kanske tredimensionell sfär. Hm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xD på denna tråden.


   
SvaraCitera

GrassEater:

I framtiden kommer jag minnas vad jag gör nu.

Låter som en häftig vision!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte tänka på det här nu.


   
SvaraCitera

ennie:

Mångapersoner säger t.ex ja igår var jag och shoppade... hur kan de veta det.

För att det har hänt i "den svarta vägen" som ledde till nuet.

Du borde se den här filmen om de 10 dimensionerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maser:

Du borde se den här filmen om de 10 dimensionerna

mm har sett dn.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Jag har forskat en del om tiden och min teoeri är att all tid är samtidigt, men människan kan p.g.a. dimensionella begränsningar bara uppfatta nuet. men om man ska förklara tiden så kan man säga såhär: om man skulle kunna betrakta det vi människor kallar för tiden utifrån så skulle en människa vara som en lång orm som färdades mellan olika platser med början från första celldelning i magen till slutet på dödsbädden

ja rätt


   
SvaraCitera