Aviseringar
Rensa alla

Varför tror så många att folk blir förtryckta inom sexindustrin?


Ämnesstartare

Såg på Tyra Banks show idag och det handlade om tjejer som jobbade inom porr, som erskorter, horor och sånt och om hur folk tror att de är förtryckta, mår dåligt av sina jobb och tvingas göra det även om de inte vill osv. Men faktum är att de flesta tycker att det är riktigt bra jobb och lättförtjänta pengar och mår inte alls dåligt av det. Många porrsjärnor har barn, villa, hund och hela svenssonköret.

Så varför denna missuppfattning tror ni? Den sjuka kristna moralen som har förpestat deras sinne igen?


   
Citera
Ämnesstartare

för att det är modernt att tycka så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

för att det är modernt att tycka så

på grund av jesus! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men Tyra Banks är ju dum i huvudet. Jag såg något program om prostitution, och det gick i princip ut på att nedvärdera och dumförklara hororna, som såklart inte förstod vad de höll på med, eftersom att deras godtrogna, unga sinnen blev utnyttjade av ondskefulla män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns många traffickingoffer inblandade. visserligen inte i porrindustrin, men många av dem som tvingas till prostitution


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om dom flesta tycker att det är ett riktigt bra jobb osv som du säger. Men jag tror att många tänker hur dom själva skulle må i en sådan situation, och drar slutsatsen att det är mot deras vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utlänning:

Men Tyra Banks är ju dum i huvudet.

Nä hon är rätt smart faktiskt, för att va amerikan iaf.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oväntad:

Vet inte om dom flesta tycker att det är ett riktigt bra jobb osv som du säger. Men jag tror att många tänker hur dom själva skulle må i en sådan situation, och drar slutsatsen att det är mot deras vilja.

Men hur kan de va så korkade att de inte fattar att alla inte är som dom? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Vet inte om dom flesta tycker att det är ett riktigt bra jobb osv som du säger. Men jag tror att många tänker hur dom själva skulle må i en sådan situation, och drar slutsatsen att det är mot deras vilja.

fast hur ska de veta vilken situation de ska tänka på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Men hur kan de va så korkade att de inte fattar att alla inte är som dom? [tard]

Man utgår väl oftast från sig själv. Sedan är det väl sådana som man oftast får höra talas om, dom som mår dåligt eller blir tvingade osv. Tror jag.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ennie:

fast hur ska de veta vilken situation de ska tänka på?

Menade nog att dom tänker att enda chansen att dom skulle jobba som hora eller porrstjärna eller något vore om dom mådde riktigt dåligt eller var tvungna för att dom hade hamnat utanför samhället eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Man utgår väl oftast från sig själv.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Menade nog att dom tänker att enda chansen att dom skulle jobba som hora eller porrstjärna eller något vore om dom mådde riktigt dåligt eller var tvungna för att dom hade hamnat utanför samhället eller något.

aha. det stämmer nog men dumt att tänka så om man egentligen inte vet hur det är tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Varför?

lättast så eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

lättast så eller något.

Folk är så jävla lata! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Oväntad: Man utgår väl oftast från sig själv.
Varför?

om jag också får svara på denna fråga så är mitt svar att vem ska man annars utgå från? det är omöjligt att veta om andra känner sig förtryckta eller inte. det finns inte så mycket annat att göra än att tro att de andra är ungefär som man själv, och det stämmer säkert oftast. det borde åtminstone stämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

det är omöjligt att veta om andra känner sig förtryckta eller inte.

Nej det är det inte. [confused]

Och om folk nu säger att de inte är förtryckta ska man alltså anta att de ljuger då eller? [shake] För dom måste ju sjäääälvklart känna precis so men själv...[shake][shake]


   
SvaraCitera