Aviseringar
Rensa alla

Varför tvingas vi födas, lida och dö...?


SUKOF:

Jag verkar vara den enda som postar resultat.

Jag röstar inte ens. Det finns ju inga vettiga alternativ. Dödsguden tål inte oliktänkare.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Jag röstar inte ens. Det finns ju inga vettiga alternativ. Dödsguden tål inte oliktänkare.

Jag tror ändå relativt mycket på karma. Kanske inte så mycket så jag kommer ha motsatt liv nästa liv.

Mja.


   
SvaraCitera

Du är äcklig.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vill ni sluta lida och plågas?

Tala för dig själv, det finns många som mår förbannat bra i den materiella världen.
Allra gladast är man när man sexar vilket är långt ifrån en andling upplevelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strongo:

Spelar ju ingen roll då (jag) inte kommer veta/känna det.

Jo, du kommer känna och uppleva det i ditt nästa liv, då du har en annan materiell kroppsmodell... [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Vi föds, dör och lider

Varför tvingas vi födas, lida och dö? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en snygg fan:

Allra gladast är man när man sexar vilket är långt ifrån en andling upplevelse.

Utan ditt eviga andliga Jag (själva subjektet i kroppen) skulle du inte ens kunna sexa... [no-no]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Utan ditt eviga andliga Jag (själva subjektet i kroppen) skulle du inte ens kunna sexa...

Blablabla
Och faktum kvarstår att många mår jäkligt bra i den här världen, inte minst dom som har mycket materiell rikedom.


   
SvaraCitera

Åhå, så en nära vän till mig har alltså varit jättestygg i ett annat liv och det är därför han föddes fattig? Hoho, det måste jag berätta för honom. Han kommer nog bli lite bitter och tycka att vi västerlänningar som vanligt hittat en orsak till att klaga på utlänningar.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Varför tvingas vi födas, lida och dö? [cool]

Vi tvingas födas därför att våra förfäder haft en vilja att överleva och föra sitt arv vidare. Vi tvingas att lida och dö därför att vår kropp och vårt inre liv, när allt kommer omkring, är alltför ömtålig/t.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Dö (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Vetenskap och Filosofi


   
SvaraCitera

Forum plus är fortfarande till för seriösa diskussioner, och seriösa diskussioner kräver en seriös poll. När endast ett alternativ tillåts är pollen inte seriös längre. Du får jobba på dina pollar om du inte vill ha dina trådar flyttade.
Tråd flyttad.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Givetvis slumpen! (Du röstade på detta alternativ)

[y]tack för upplysningen!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jo, du kommer känna och uppleva det i ditt nästa liv, då du har en annan materiell kroppsmodell...

Men detta jaget kommer inte känna av det, utan någon jag aldrig kommer att träffa förutom spirituellt.


   
SvaraCitera