Aviseringar
Rensa alla

Varför tvingas vi födas, lida och dö...?


Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Men är det säkert att de föddes med god karma om deras liv blir bekvämt och bra?
Jag menar, tänk om de föddes fattiga, men skaffade allt sitt bekväma sen bara genom att utnyttja andra och stjäla? 🙁

Oavsett hur man får det bekvämt eller obekvämt, så beror det på karma från tidigare liv!


   
SvaraCitera

Det som styr våra liv är ju hur andra människor påverkar oss och vad vi väljer för vägar genom livet.
Det som uttvingar detta "lidande", som du valde att kalla det, är att släkten har överlevt alla sekel och skapat nya indiver. Därför sitter vi där som vi gör nu. För att spermien som hann fört i mål blev de vi är. Det ligger knappast någon Gud bakom.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vad har HARE KRISHNA med kristendomen att göra?

Oj, läste inte så noga [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

För att spermien som hann fört i mål blev de vi är.

Eftersom vi inte är en klon av farsan - vår DNA kommer från båda föräldrarna - så kan vi inte ha levt som spermie i farsans pung!

Vilket bekräftas av enäggstvillingar, där det är två individer som kommer fram när äggcellen delas, trots att det bara är en spermie som befruktar ägget!


(Grym video!)

GIVETVIS LEVDE VI I EN ANNAN KROPP, I VÅRT FÖREGÅENDE LIV! [y]

Vi måste ju ha kommit nånstans ifrån, INNAN vi dök upp i det befruktade ägget, då vår nuvarande inkarnation, i vår nuvarande kropp, påbörjade!

Man POFFAR ju inte bara fram sådär från ingenstans !!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klåparen:

Oj, läste inte så noga

Du är förlåten! [y]

Grattis för att du slipper tandställning mer!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Grattis för att du slipper tandställning mer!

Tackar så mycket! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Eftersom vi inte är en klon av farsan - vår DNA kommer från båda föräldrarna - så kan vi inte ha levt som spermie i farsans pung!

Vilket bekräftas av enäggstvillingar, där det är två individer som kommer fram när äggcellen delas, trots att det bara är en spermie som befruktar ägget!

Jag kan biologi. Testiklarna producerar ju fram nya spermier hela tiden. Innan dess fanns det som nu är vi inte alls, antar jag.
Min tro är att när våra kroppar dör får vi inte ett nytt liv. Jag tror på andeväsen. Ett liv efter döden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Min tro är att när våra kroppar dör får vi inte ett nytt liv. Jag tror på andeväsen. Ett liv efter döden.

Ja, vi är andeväsen, eviga andevarelser!

Lever man efter döden, måste man även levt innan födelsen, bara logiskt! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Ja, vi är andeväsen, eviga andevarelser!

Lever man efter döden, måste man även levt innan födelsen, bara logiskt!

Nu delar vi äntligen samma åsikt[smile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Lever man efter döden, måste man även levt innan födelsen, bara logiskt! [y]

Hur kommer det sig att befolkningen ökar då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Hur kommer det sig att befolkningen ökar då?

Själatrafiken pågår inte endast till/från människa, utan även till/från djurriket, till/från andra himlakroppar, och även till/från den eviga andliga världen!

Karma-saldot ligger alltid på antingen kredit eller på debet, på +kontot eller på -kontot...

När karmat överväger mycket på +kontot, så återföds man till de Himmelska planetsystemen, och när karmat överväger mycket på -minuskontot, så återföds man till djurriket eller till de Helvetiska planetsystemen, och om saldot ligger någorlunda i balans så återföds man till människa igen!

Målet måste vara att tömma hela sitt karmakonto, både + och -, för så länge man har kvar karma så måste man återfödas, och även om man kommer till Himmelriket, så är det inget evigt tillstånd, eftersom det befinner sig i den materiella världen, vilket innebär att det är ett temporärt liv och att man tvingas att återfödas till Jorden igen, när man har förbrukat det goda karmat däruppe!

[y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Själatrafiken pågår inte endast till/från människa, utan även till/från djurriket, till/från andra himlakroppar, och även till/från den eviga andliga världen!

JAHA!!! SÅ hur började ett "liv" existera då? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

JAHA!!! SÅ hur började ett "liv" existera då?

Eftersom vare sig Gud eller vi minigudar (själar) är bundna av rumtiden, då vi tillhör den eviga andliga dimensionen, så har vi ingen början eller slut, utan är EVIGA ANDEVARELSER!

Bra va? [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Tigger du om dålig karma från Moder Natur?

Haha du sa ju nyss att om du blir mördad så har du mördat någon i tidigare livet så om jag bara kände för att gå och mörda dig betyder det att du var en mördare innan eller hur[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Ja, om någon lyckas mörda mig! [cool]

2. Du skapar samtidigt karmat att själv bli mördad i framtida liv, vilket ju inte är så lyckat... [n]


   
SvaraCitera