Aviseringar
Rensa alla

Varför uppmärksammades semlodagen mer än kvinnodagen igår?


Ämnesstartare

Jag visste knappt att det var kvinnodagen igår. Och i tidningar stod det massa om semlor men ingenting om kvinnodagen.

Tycker du med det?


   
Citera

För att semlor är roligare.


   
SvaraCitera

Och intressantare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas du trollar, annars är du dummare än jag trodde.


   
SvaraCitera

Det brukar inte vara samma dag. Bara iår det blev det. Och andra år uppmärksammans internationella kvinnodagen knappt alls heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

say whhaaaaat

det enda nyheterna och tidningarna tog upp i går handlade ju om kvinnodagen [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag venne, firade kvinnan igår och såg inte en enda semla varken i tidningarna eller i rl[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förutom det som handlade om libyen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att vi är kvinnor [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hörde mer om kvinnodagen än om semmeldagen, men iaf, tycker kvinnodagen suger rejält, tjejer är i underläge i samhället och man gör sig bara mer i underläge genom att fira en sådan dag.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

tjejer är i underläge i samhället och man gör sig bara mer i underläge genom att fira en sådan dag.

utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

utveckla.

för att det finns en jävla dag för vårat kön [crazy] det finns ingen mansdag. man bidrar till en särbehandling. en dålig sådan, för dagen har kommit till för att tjejer diskrimineras mer (antar jag, eller iaf därför man firar), och när man gräver sig ner i den diskrimineringen och tycker synd om sig själv så kommer aldrig könsrollerna bli mer likvärdiga.. när man ser sig själv som offer. så tänker jag iaf, kom gärna med andra tankar.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

tjejer är i underläge

Varför då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

fira

på kvinnodagen uppärksammas kvinnor som gjort något för att förbättra jämställdheten, inte att man firar alla kvinnor och hatar män typ. på kvinnodagen demonstrerar många länder i världen mot rasism, sexism alltså våld och förtryck.. förstår inte varför kvinnorna skulle hamna i underläge riktigt hm... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Varför då?

ovan


   
SvaraCitera