Aviseringar
Rensa alla

Varför uppmärksammas mäns våld mot kvinnor mer än kvinnors våld mot män?


Maya
 Maya

S3ON:
Varför är det så? Varför tas ej kvinnors våld mot män på lika stort allvar? Är det de gamla könsnormerna som är boven i dramat? Den som säger att mannen är det starka könet och därför kan försvara sig själv emot våldet.. Eller vad är det?

Tråden behandlar fysiskt våld såväl som psykiskt. Diskutera!


Maya
 Maya

Maya:

Det kanske händer oftare att en man våldtar kvinnor.


Ämnesstartare

Maya:

Det kanske händer oftare att en man våldtar kvinnor.

Varför tror du det?


Maya
 Maya

S3ON:

Varför tror du det?

Jag vet inte det kanske är så eller inte


Ämnesstartare

Maya:

Jag vet inte det kanske är så eller inte

vrf utgick du från att det var så då??? 


Maya
 Maya

S3ON:

vrf utgick du från att det var så då??? 

Jag vet inte jag skrev ju kanske


Smilen

För att kvinnor är skötsamma och oskyldiga.


Smilen

De har mer rätt att slå män.