Aviseringar
Rensa alla

Varför vara sexuell på ett visst sätt?


FTH039
Ämnesstartare

Folk pratar om Homosexualitet och Heterosexualitet och allt möjligt. Om man är båda så är man bisexuell. Sen finns det ju pedofil, nekrofil, dendrofil och allt möjligt? Varför kan man inte bara var fil, eller uell. Göra det som känns bäst utan att man ska bli satt i ett specifikt block. Kommer så mycket hat med sånt. Dessutom så begränsar individerna i samhället sina egna liv genom att lägga sig själva under ett block. Som om det är bestämt. Vi borde vara mer individuella.


   
Citera

För att människor alltid har och alltid kommer placera andra och sig själva i fack.


   
SvaraCitera

Pansexualitet för alla, låt livet vara en hedonistisk röra av förlustelser


   
SvaraCitera
FTH039
Ämnesstartare

OF 5:

För att människor alltid har och alltid kommer placera andra och sig själva i fack.

Det behöver inte vara så. Det är det jag menar. Det är synd att folk låter sig påverkas av det.

Jungman Jansson:

Pansexualitet för alla, låt livet vara en hedonistisk röra av förlustelser

Ja. Bra


   
SvaraCitera

vi har redan en prettomästare här på forumet, don't bother


   
SvaraCitera

FTH039:

Det behöver inte vara så. Det är det jag menar. Det är synd att folk låter sig påverkas av det.

Du kanske inte har märk att människan har spenderat flera tusen år med att gruppera allt som skulle kunna gå att gruppera. Tror att det är mer än en social konstruktion.


   
SvaraCitera
FTH039
Ämnesstartare

OF 5:

Du kanske inte har märk att människan har spenderat flera tusen år med att gruppera allt som skulle kunna gå att gruppera. Tror att det är mer än en social konstruktion.

Jag vet inte om jag levde för flera tusen år sedan. Jag vet människor är så. Det är det jag inte tycker om. Så jag skrev ett litet inlägg om en sak som jag tycker är fel. Något som borde kunna vara bättre. Borde.

Tickstart:

vi har redan en prettomästare här på forumet, don't bother

Jag tror inte att jag är som den personen.


   
SvaraCitera
mynona

Javisst. Det är lättare att döma en "grupp" än en individ. Det märker man då man träffar på personer som vanligen är tex homofober, men gör ett undantag för homosexuella personer de själva känner. Alltså innebär individualisering större tolerans.

Människor har ett behov av att dela in folk i fack därför att det ger en känsla av kontroll. Men det kommer inte alltid att vara så: samhället går trots allt mot mer tolerans.


   
SvaraCitera
Exner

mynona:

Människor har ett behov av att dela in folk i fack därför att det ger en känsla av kontroll.

mynona:

tex homofober


   
SvaraCitera

Exner:

mynona: tex homofober

[crazy]


   
SvaraCitera

mynona:

homofober

man får väl vara homofob när det passar en? vissa bögar är äckliga och dumma i huvudet medan andra faktiskt är värda att studera närmare
du motsäger dig själv


   
SvaraCitera

vissa sexualiteter är ju ej ens lagliga att utöva så då kanske d ej är så konstigt om folk vill dela upp d i olika grupper


   
SvaraCitera

För att vi ska förstå vår omgivning delar vi in allt i olika fack.[smile]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

vissa bögar är äckliga och dumma i huvudet medan andra faktiskt är värda att studera närmare
du motsäger dig själv

Men då lyckas du ju ändå se individerna och inte döma dem utefter sexualitet, som homofober gör.


   
SvaraCitera

isola:

Men då lyckas du ju ändå se individerna och inte döma dem utefter sexualitet, som homofober gör.

mm kanske


   
SvaraCitera