Aviseringar
Rensa alla

varför vill man försvinna vissa dagar


Ämnesstartare

när man har samma problem varje dag? 

är det en av människans defekter?


   
Citera
Ämnesstartare

tror väl att det är en fullt naturligt och logiskt att man reagerar med en sådan typ av frustration, när problem av en viss, obehaglig grad, envisas med en fortsatt existens. sedan kanske inte reaktionen i sig, är särskilt konstruktiv, men sådant är svårt att göra något åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom enda jag önskar jag kunde försvinna ifrån är skattemyndigheterna och snuten.  Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tumme upp

Yamaha 125 biker:
Dom enda jag önskar jag kunde försvinna ifrån är skattemyndigheterna och snuten.  Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
tror väl att det är en fullt naturligt och logiskt att man reagerar med en sådan typ av frustration, när problem av en viss, obehaglig grad, envisas med en fortsatt existens. sedan kanske inte reaktionen i sig, är särskilt konstruktiv, men sådant är svårt att göra något åt.

det är inte logiskt, för det tre sig olika trots att anledningen till att det visar sig är samma problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det är inte logiskt, för det tre sig olika trots att anledningen till att det visar sig är samma problem.

de konkreta problemen eller beteendet? att det följer ett negativt beteende från en negativ företeelse, ser jag inte som orimligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså jag skiljer på själva frammanelsen av beteendet och beteendet i sig. bra sverige osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

de konkreta problemen eller beteendet? att det följer ett negativt beteende från en negativ företeelse, ser jag inte som orimligt

beteendet

jag skulle kunna jämföra det med ett myggbett, det hamnar på olika ställen och blir inte alltid lika stort trots att det är samma insekt som sugit ditt blod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

olika myggor använder möjligtvis olika tekniker, jag vet inte, jag har aldrig varit en mygga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

beteendet

jag skulle kunna jämföra det med ett myggbett, det hamnar på olika ställen och blir inte alltid lika stort trots att det är samma insekt som sugit ditt blod

javisst. men att beteendet blir desamma, när de relevanta förutsättningarna är desamma, verkar åtminstone i mina ögon gå ihop. det kan handla om grader av samma känsla, men när det kommer till kritan är det ändå samma grej, tänker jag. om beteendet däremot inte varierar beroende på de inblandade variablerna, kan jag då hålla med om att det ej är logiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

javisst. men att beteendet blir desamma, när de relevanta förutsättningarna är desamma, verkar åtminstone i mina ögon gå ihop. det kan handla om grader av samma känsla, men när det kommer till kritan är det ändå samma grej, tänker jag. om beteendet däremot inte varierar beroende på de inblandade variablerna, kan jag då hålla med om att det ej är logiskt.

problemet är ju att beteendet varierar för mycket trots att orsaken till mina olika beteenden är densamma.  det är ologiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: problemet är ju att beteendet varierar för mycket trots att orsaken till mina olika beteenden är densamma. det är ologiskt.

mm, då är jag med. säkert att det är exakt samma premisser då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad skulle skillnaden kunna bero på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

mm, då är jag med. säkert att det är exakt samma premisser då?

ja!

Chibibbi:
vad skulle skillnaden kunna bero på?

en hjärna som inte tänker rationellt


   
SvaraCitera