Aviseringar
Rensa alla

Varför vill Microsoft att vi uppdaterar till Windows 10?


alien
Ämnesstartare

Varenda gång jag startar datorn så kommer det upp en påminnelse att uppdatera till Win10. Jag kör Win 7 Sp1 idag. Men jag tänkte vänta till nästa sommar (2016) med att uppdatera. Då bör jag rimligen få ner en stabilare version är den Win 10 som erbjuds idag. 

Varför är egentligen MS så extremt angelägna att vi ska uppdatera till Win 10? De måste ju ändå uppdatera Win 7 fram till 2024 om jag inte minns fel.

Idag har dessutom "något" börjat nedtankas utan att jag har noll koll på det. Undrar om det är Win 10 som tankas ner utan att jag bett om det?


   
Citera

Windows 10 är rätt så stabilt redan. Jag upplever bara en bugg i Cortana som kan vara störig ibland. 


   
SvaraCitera

rogernw: Jag upplever bara en bugg i Cortana som kan vara störig ibland.

Cortana funkar inte i Sverige?


   
SvaraCitera

Du menar den buggen eller.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Cortana funkar inte i Sverige?

Kommer upp att det är Cortana som slutat funka för mig när jag inte kan öppna volymkontrollen osv. (Då det kommer upp ett felmeddelande alltså) 


   
SvaraCitera

Desto fler som går över till windows 10 desto mindre kommer att använda w7, om det blir för lite användare till w7 så stänger dom ner det, som XP.


   
SvaraCitera
alien
Ämnesstartare

rogernw: Windows 10 är rätt så stabilt redan. Jag upplever bara en bugg i Cortana som kan vara störig ibland.

Anmäl

Citera

Tittar man in hos IDG's eforum så tycker jag att det dyker upp mycket mer problem med Win 10 är vad som gjordes både med Win 8, Win 7 och XP.  
Jag är livrädd för att datorn skulle börja krångla och att ex min gamla laserskrivare och scanner skulle sluta att fungera. Det är ju inte alltid att hårdvaruföretagen tar fram drivrutiner till äldre hårdvara.

lurifax69: Desto fler som går över till windows 10 desto mindre kommer att använda w7, om det blir för lite användare till w7 så stänger dom ner det, som XP.

MS kan väl knappast sluta uppdatera äldre OS innan de redan har ebjudit att erbjuda uppdateringar? XP var ju onekligen 13 år gammalt när de slutade med uppdateringarna (kom 2001 och slutade att uppdateras 2014).


   
SvaraCitera

Antagligen för att säga "hej, köp en ny dator, din duger inte, din jävla jävel"


   
SvaraCitera

alien:

Tittar man in hos IDG's eforum så tycker jag att det dyker upp mycket mer problem med Win 10 är vad som gjordes både med Win 8, Win 7 och XP.  
Jag är livrädd för att datorn skulle börja krångla och att ex min gamla laserskrivare och scanner skulle sluta att fungera. Det är ju inte alltid att hårdvaruföretagen tar fram drivrutiner till äldre hårdvara.

MS kan väl knappast sluta uppdatera äldre OS innan de redan har ebjudit att erbjuda uppdateringar? XP var ju onekligen 13 år gammalt när de slutade med uppdateringarna (kom 2001 och slutade att uppdateras 2014).

Vem vet  dom kanske har för mycket arbete än vad dom klarar av , kanske därför dom ger ut gratis software för alla ska sluta använda w7


   
SvaraCitera
alien
Ämnesstartare

lurifax69: Vem vet dom kanske har för mycket arbete än vad dom klarar av , kanske därför dom ger ut gratis software för alla ska sluta använda w7

Skulle MS göra det dvs bryta redan givna löften så kanske tredje världskriget bryter ut. Så sent som hösten 2013 använde ju tom Landstinget fortfarande Win XP.


   
SvaraCitera

De vill att du uppdaterar till Windows 10 pga att de kan lättare samla upp information om dej då. Det går ändå att ändra genom att "konfigurera inställningar" då man uppdaterar till 10an


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Antagligen för att säga "hej, köp en ny dator, din duger inte, din jävla jävel"

Fast man behöver ju inte ens köpa en ny dator för W10, eller en ny licens för den delen. Har man W7, W8 eller W8.1 är det helt gratis.


   
SvaraCitera

För att många börjar att bara utveckla för Windows 10 och då kan de bli fel om det används med Windows 7 till exempel. Teknologi utvecklas alltid.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Fast man behöver ju inte ens köpa en ny dator för W10, eller en ny licens för den delen. Har man W7, W8 eller W8.1 är det helt gratis.

Ja, alltså, jag var lite orättvis på så vis. När installerade Windows 10 (gratis) så blev min dator rysligt mycket segare. :((


   
SvaraCitera

Tel Aviv vill ha det så


   
SvaraCitera