Aviseringar
Rensa alla

Varför visar inte tjejer brösten i tv-serier?


Ämnesstartare

I filmer visar ju skådespelerskor brösten hela tiden men i tv-serier både i sexscener och duschscener filmar dom aldrig brösten. Enda undantaget jag kommer på är Emilia Clarke i Game of Thrones men aldrig annars. Vet någon varför det är så?


   
Citera
Ämnesstartare

Pga att det mesta produceras i USA och de har strikta moralregler över vad som får visas i TV och på vilka sändningstider.

Men ja har dykt upp lite nakenhet ibland i en del serier jag kollat på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Pga att det mesta produceras i USA och de har strikta moralregler över vad som får visas i TV och på vilka sändningstider.

Men det är ju likadant i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Holger returns: Men det är ju likadant i Sverige.

nja, ser inte mycket svenskt, men vad jag minns har det varit avklätt då och då, det anses väl inte passande i många fall osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror på det som redan har nämnts, att det har mycket med pryda producenter att göra(vad ska barnfamiljerna säga?!D:), sen kan det ju även vara skådespelarna själva i fråga som inte är så sugna på att blotta sig. hur som helst finns porr om det inte duger. vsg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ehm, visas ju bröst överallt. Homeland, Dexter, Entourage, Boardwalk Empire, The Wire, Sopranos, Boss, Girls, för att bara nämna några...

http://www.collegehumor.com/video/6905751/hbo-should-show-dongs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker svenska filmer är, jämförelsevis, duktiga på att visa kvinnliga bröst/nakna kroppar i icke-sexuella sammanhang. har tänkt på det flera gånger när jag tittat på film men den enda jag kommer på just nu är så som i himmelen.


   
SvaraCitera

orange is the new black visar fettan 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

True Blood.


   
SvaraCitera
SOMBI

Nachac: True Blood.

hon har börjat se så sjuk ut de senaste två säsongerna, helt undernärd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: hon har börjat se så sjuk ut de senaste två säsongerna, helt undernärd.

Jo, kanske. Är väl rätt lämpligt i så fall med tanke på vad hon får utstå.


   
SvaraCitera
SOMBI

Nachac: Jo, kanske. Är väl rätt lämpligt i så fall med tanke på vad hon får utstå.

haha ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titta på Californication, varsågod.

T


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Ehm, visas ju bröst överallt. Homeland, Dexter, Entourage, Boardwalk Empire, The Wire, Sopranos, Boss, Girls, för att bara nämna några...

http://www.collegehumor.com/video/6905751/hbo-should-show-dongs

Inte sett några av dom serierna men typ dom serier jag kollat på typ såpor visas det aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ i sexscener så skymmer alltid täcket och dom tar med sig det t.om om dom ska gå på toa.


   
SvaraCitera