Aviseringar
Rensa alla

Varje invandrare kostar staten 4 miljoner


Ämnesstartare

NiklasW:

Man räknar vad invandrare betalar till samhället under sin livstid och hur mycket man kostar, naturligtvis inräknat pension. Den totala siffran är 4 miljoner för invandrare, 10 miljoner för somalier.

Då kostar genomsnittsinvandraren ungefär lika mycket som en norsk pensionär som har rätt till åldringsstöd alternativt förtidspension. Ser inte riktigt det anmärkningsvärda i att dom behandlas som andra bosatta i landet.

Men det är bra att dom har gjort ett papper där prislappen finns utskriven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Då kostar genomsnittsinvandraren ungefär lika mycket som en norsk pensionär som har rätt till åldringsstöd alternativt förtidspension. Ser inte riktigt det anmärkningsvärda i att dom behandlas som andra bosatta i landet.

Men det är bra att dom har gjort ett papper där prislappen finns utskriven.

Nej en genomsnittlig pensionär har betalat skatt hela livet och därigenom betalat tillbaka mer till samhället än vad denne får ut i pension i slutändan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha nice trodde jag var billigare än så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Svenskar, alltså icke-invandrare, betalar generellt tillbaka mycket mer i skatt än vad de någonsin fått i bidrag.

Med tanke på att du inte kan se in i framtiden och veta hur mycket invandrare kommer att ge tillbaka till samhället så spelar detta ingen större roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Med tanke på att du inte kan se in i framtiden och veta hur mycket invandrare kommer att ge tillbaka till samhället så spelar detta ingen större roll.

Sist jag kollade var varken du eller jag några ekonomer eller forskare. Man får helt enkelt lita på att Statistiska Centralbyrån gör rätt bedömning över hur mycket en invandrare kostar staten genomsnittligen. Du kan alltid hålla på och säga att varje undersökning eller studie som visar att invandringen kostar är felaktig, men efter ett tag blir det smått patetiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Sist jag kollade var varken du eller jag några ekonomer eller forskare. Man får helt enkelt lita på att Statistiska Centralbyrån gör rätt bedömning över hur mycket en invandrare kostar staten genomsnittligen. Du kan alltid hålla på och säga att varje undersökning eller studie som visar att invandringen kostar är felaktig, men efter ett tag blir det smått patetiskt. 

När påstod jag detta?Sen är Abcnyheter inte SCB. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den summan jämnar säkert ut sig på något sätt, ska du se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

När påstod jag detta?Sen är Abcnyheter inte SCB. 

Du påstår att du har tillräckligt med kunskap att kunna göra en sådan beräkning. Det är inte abcnyheter som gjort studien utan norska motsvarigheten till SCB, abcnyheter skriver bara om studien vilket du också förstår. Höj nivån nu, du börjar bli tröttsam. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:
Den summan jämnar säkert ut sig på något sätt, ska du se.

Hur då? En genomsnittlig invandrare kostar staten 4 miljoner under sin livstid. Menar du att det på något sätt kommer komma en magisk summa som betalar tillbaka allt när invandraren dör? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Hur då? En genomsnittlig invandrare kostar staten 4 miljoner under sin livstid. Menar du att det på något sätt kommer komma en magisk summa som betalar tillbaka allt när invandraren dör? 

Och du själv är helt gratis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Nej en genomsnittlig pensionär har betalat skatt hela livet och därigenom betalat tillbaka mer till samhället än vad denne får ut i pension i slutändan.

En genomsnittlig pensionär har också utnyttjat samhällsresurser bra mycket längre tid än genomsnittsinvandraren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Hur då? En genomsnittlig invandrare kostar staten 4 miljoner under sin livstid. Menar du att det på något sätt kommer komma en magisk summa som betalar tillbaka allt när invandraren dör? 

Hur mycket tillför den genomsnittliga invandraren till staten?


   
SvaraCitera
reben

soft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Höj nivån nu, du börjar bli tröttsam

Säger du som skapar liknande trådar gång efter gång.
Du letar bara efter utgifter, men inkomster ger du blanka fan i när det kommer till invandrare.
Jag skulle nästan gissa på att jag som invandrare har gett tillbaka mer till Sverige än vad du som svensk (är du ens svensk?) har gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så jag kostar 4 miljoner till staten?


   
SvaraCitera