Aviseringar
Rensa alla

Varning, anmäla och sånt där tjaffs, mod välkommen till tråden


Ämnesstartare

Hur ofta innebär en anmälning också en varning? har inte riktigt fattat det där, vore shyst om ni svarade.

f.ö. det är lamt att varna mig(ja, ta åt dig du som gjorde det, vill inte namnge dig[no-no]) och sedan skita i mina anmälningar. nu får ni skärpa er lite, men annars puss på er[y]

Justja, sen vill jag passa på att fråga om det är så att ni möjligtvis inte tar mina anmälningar på allvar eftersom jag oftast är ganska trevliga i dem[tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Det går ju inte att säga "hur ofta". Jag kan ju anmäla fyrahundra inlägg som inte bryter mot någon regel öht, och ingen får varning. Men det innebär ju inte att noll på 400 får varning[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa lite stake, kvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det går ju inte att säga "hur ofta". Jag kan ju anmäla fyrahundra inlägg som inte bryter mot någon regel öht, och ingen får varning. Men det innebär ju inte att noll på 400 får varning[smile]

Ne, kanske inte men liksom jag har fått två varningar för precis samma sak[tard] lite fail, inläggen var dessutom inte i närheten av den klass riktiga anmälningsinlägg är så... jag undrar. Har anmält x antal inlägg som brutit mot reglerna och varit kränkande men modsen tycks ha något emot mig. jag tycker inte om det så.

SUKOF:

Visa lite stake, kvinna.

Har lärt mig att lämna diskussionen om den inte ger mig någonting. att battla emot tjuriga, trångsynta umare är inte längre min hobby[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Har lärt mig att lämna diskussionen om den inte ger mig någonting. att battla emot tjuriga, trångsynta umare är inte längre min hobby[sad]

Det är då man låtsas vara helt blåst och trollar istället. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Det är då man låtsas vara helt blåst och trollar istället. [smile]

Det gör jag ju iofs ibland, om det inte är personpåhopp[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Ne,

Vissa mods har lite väl mycket sand i vaginorna. Jag är med ett jävligt oskyldigt offer för dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Hur ofta innebär en anmälning också en varning? har inte riktigt fattat det där, vore shyst om ni svarade.

Det är olika från fall till fall, tyvärr. Det kan bero på hur grovt regelbrottet är (att kalla någon för "dumskalle" är inte lika grovt som att kalla någon för "likknullande hora") och det kan bero på hur många inlägg användaren gjort utan att bryta mot reglerna (om en användare som skrivit fem tusen inlägg utan att bryta mot reglerna gör en smärre regelöverträdelse säger jag bara till dem, om det är deras första inlägg så brukar jag varna dem).

Det är sällan vi (eller iaf jag, och jag tror de flesta andra) skiter i regelbrott, men det är inte alltid uppenbart för användare vad vi gör åt dem. Ni kan ju inte se varningarna. I ett specifikt fall jag vet att du anmält så har faktiskt användaren varnats.

Budolicious:

Det går ju inte att säga "hur ofta". Jag kan ju anmäla fyrahundra inlägg som inte bryter mot någon regel öht, och ingen får varning.

Om du anmäler 400 inlägg som uppenbart inte är regelbrott är risken att DU får en varning 🙂

lilasmet:

Ne, kanske inte men liksom jag har fått två varningar för precis samma sak[tard]

Det ska du inte behöva få... PM:a moderatorn. EDIT: Om inte en varning tagits bort från dig så har du fått varningar för olika handlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Om du anmäler 400 inlägg som uppenbart inte är regelbrott är risken att DU får en varning 🙂

Oh, inte skulle väl jag?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

I ett specifikt fall jag vet att du anmält så har faktiskt användaren varnats.

[love][love][love] lav yah.
men ibland tas inte inläggen bort, varför?

Stringburka:

Det ska du inte behöva få... PM:a moderatorn. EDIT: Om inte en varning tagits bort från dig så har du fått varningar för olika handlingar.

Skulle nog skrivit "för i princip samma sak". Det handlade om 2 inlägg som var i stil med

Stringburka:

"dumskalle"

Protesterade och tyckte jag gjort mig förtjänt av en. det går jag med på, tappade tålamodet totalt, men kändes onödigt men två. modden ifråga är en person jag vet har lätt för att varna och bla. slänga ut folk från chatten så jag försöker att tro att de inte spelar någon roll om jag har 1 eller 2.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

f.ö. tack stringburka för att du tog dig tid att svarade så seriöst.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Stringburka:

Det ska du inte behöva få...

Om man gör samma fel igen är det klart man kan få en varning till. Sen blir det väl till att låsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar vara ganska tolerant när jag modererar i klotter, men jag vet att det finns andra som inte är det.
Enstaka regelbrott varnar jag inte folk för, vid upprepade förseelser så är man däremot i riskzonen för en varning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Om man gör samma fel igen är det klart man kan få en varning till. Sen blir det väl till att låsa.

I love Cheesypoofs:

Enstaka regelbrott varnar jag inte folk för, vid upprepade förseelser så är man däremot i riskzonen för en varning.

jag vill passa på att fråga er då. Jag var ganska otrevlig i en diskussion men det var uppenbart att jag tappat tålamodet och det skrev jag även i form av "palla du fattar ju inte[tired][tired][tired][tired][tired][tired][tired][tired][tired][tired]" följt av det jag blev varnad för, handlade alltså om 2 inlägg och varningar kom efter varandra så jag hade ingen chans att skärpa mig så att säga, eftersom skadan tydligen var skedd. Skulle det ge mig större chans att bli låst? för att jag har två varningar för i princip samma sak, i samma diskussion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

men ibland tas inte inläggen bort, varför?

Jag vet inte säkert, men jag kan tänka mig att man ibland vill kunna hänvisa till regelbrottet, främst om det är någons första varning, för att personen ska kunna veta vad han eller hon har gjort för fel, och på så vis kunna ha det som referens.
Ibland kan det nog hända att man varnar användaren, och sen glömmer att ta bort inlägget, det är alltså en miss från moderatorns sida.
Eller så kanske man inte anser att det är befogat att radera inlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Cheesypoofs:

Jag brukar vara ganska tolerant när jag modererar i klotter, men jag vet att det finns andra som inte är det.

Det håller jag med om att du är! Du har bara sagt till att sluta spamma och liknande. [smile]


   
SvaraCitera