Aviseringar
Rensa alla

Vart är festen?


Ämnesstartare

hej, har precis börjat på ett nytt gymnasium i en annan stad och har lite svårt att hitta personer som är "som jag". Nästan alla i den nya klassen verkar vara nykterister och jag själv är den som gillar att vara ute och festa. Som sagt jag känner inte mycket folk här och jag undrar hur ni skulle gå tillväga för att träffa nya personer och bli inbjuden till fester.


   
Citera

Väx upp som dina kamrater istället.


   
SvaraCitera

Xzodiac:

och bli inbjuden till fester.

när jag började gymnasiet för tre år sen var jag nörden som aldrig var ute, mestadels för att jag umgicks med nördarna under grundskolan, de visade mig festandet och sen dess har det varit min livsstil och med tiden har jag även gått om dem

så ist för att leta folk som redan är alkade så ska du lära dina kamrater att bli det[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haushaus:

Väx upp som dina kamrater istället.

Mina kamrater just nu är sådana där moralpraktikanter som aldrig vågar ta en risk i livet, samtidigt som de är allmänt tråkiga. Så jag vill försöka träffa nya personer och bara ha roligt istället.


   
SvaraCitera

Haushaus:

Väx upp som dina kamrater istället.

ofta det är mer moget att vara nykterist än det motsatta.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

ofta det är mer moget att vara nykterist än det motsatta.

Ja, det är det. Mogna människor är förmögna att se alkoholens påverkan på samhället. Omogna människor tenderar att inte bry sig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dirk Diggler:

så ist för att leta folk som redan är alkade så ska du lära dina kamrater att bli det

Den personen jag är mest "tight" med just nu är en helskön person verkligen, men så fort vi började prata om vad vi gjorde på friheten så tog han avstånd från mig helt så fort vi började prata om alkohol/fester [n]


   
SvaraCitera

Haushaus:

Ja, det är det. Mogna människor är förmögna att se alkoholens påverkan på samhället. Omogna människor tenderar att inte bry sig.

tycker själv det är ganska cp om man funderar på det hela att finna njutning i att förgifta sin hjärna med ett lösningsmedel, däremot att dricka så det inte når längre än så det aktiverar belöningssystemet är någonting annat. Det är också den enda drogeffekt alkohol har, resten är förgiftning.

Däremot tycker jag det är helt okii om folk gillar att raggla runt. Det är ju skönt att vara dum i huvudet ibland, dessutom. även om inte belöningssystemet blir mer aktiverat av att ha ett promille på 0,6 än 1,5 så leder ju dumheten i sig till ett onormalt beteende vilket också kan underhålla. Har inte med mognad att göra, bara intressen.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

tycker själv det är ganska cp om man funderar på det hela att finna njutning i att förgifta sin hjärna med ett lösningsmedel, däremot att dricka så det inte når längre än så det aktiverar belöningssystemet är någonting annat. Det är också den enda drogeffekt alkohol har, resten är förgiftning.

Finns dock bättre saker att belöna sin kropp med, som är mindre skadligt.

framtidstron är död:

Har inte med mognad att göra, bara intressen.

Det ligger i ditt intresse att bli sinnesförvirrad? OK. [smile]


   
SvaraCitera

Haushaus:

Det ligger i ditt intresse att bli sinnesförvirrad?

tror berusning är något alla människor söker på ett eller annat plan, mer eller mindre.


   
SvaraCitera

Xzodiac:

Den personen jag är mest "tight" med just nu är en helskön person verkligen, men så fort vi började prata om vad vi gjorde på friheten så tog han avstånd från mig helt så fort vi började prata om alkohol/fester

Låt bara tiden gå, det kommer av sig självt då människan förändras jämt och ständigt. Såvida det inte finns nån särskild anledning bakom...typ traumatiska upplevelser med alkohol i bilden


   
SvaraCitera

internet:

tror berusning är något alla människor söker på ett eller annat plan, mer eller mindre.

Utveckla.


   
SvaraCitera

Haushaus:

Finns dock bättre saker att belöna sin kropp med, som är mindre skadligt.

En promillehalt som inte överstiger 0,6 leder inte till alkoholberoende och skadar inte kroppen.

Haushaus:

Det ligger i ditt intresse att bli sinnesförvirrad? OK.

ja, jag tycker det är kul att vara sinnesförvirrad.


   
SvaraCitera

Haushaus:

Utveckla.

vet inte riktigt hur jag ska utveckla det, men en längtan efter berusning torde existera då man inom i princip alla kulturer dels har berusningsmedel, och i många fall även "trolltrummor" och liknande fenomen. vår kulturs glorifiering av att vara nykär kan också passas in här, tycker jag. berusning måste inte vara en kemisk substans.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

ja, jag tycker det är kul att vara sinnesförvirrad.

För att du är omogen. [y]

framtidstron är död:

En promillehalt som inte överstiger 0,6 leder inte till alkoholberoende och skadar inte kroppen.

Källa?


   
SvaraCitera